Článek
V mnohých zemích vznikají nové trendy v seznamování. Například ve Španělsku byla vymyšlena spontánní akce „Hora de Ligar“. Každý den mezi 19:00 a 20:00 přicházejí zájemci o randění do poboček řetězce supermarketu Mercadona, aby se setkali s podobně smýšlejícími lidmi. Že mají Španělé zájem o seznámení a hledají vhodný protějšek, dají veřejně najevo tak, že vloží do svého nákupního košíku ananas - vzhůru nohama. Pokud narazí na někoho, kdo jej má v košíku také a líbí se mu, může jej oslovit a v případě zájmu si vyměnit čísla. Další pokračování příběhu už je samozřejmě na nich samotných. Na sociálních sítích je tento trend seznamování šířen jako „Merca-Dating“ nebo „Tinder-Dona“.
I v Německu už tento trend našel své stoupence. Pobočka supermarketu Edeka v Hagenu zakoupila růžové nákupní košíky právě pro ty, kteří chtějí dát najevo, že jsou single a hledají partnera. Zákazník s růžovým vozíkem tak dává světu jasný signál - chci se seznámit a každý, kdo vzkazu rozumí, může mě oslovit a seznámit se se mnou.
Dalším trendem, který dobývá svět nezadaných, jsou takzvané Jogging clubs - neboli běžecké kluby. Tento trend se rozšířil z anglojazyčných zemí - USA a Velké Británie - a začíná se šířit i v dalších evropských státech. Lidé se tak nemusí hledat v obchodních domech, ale mohou svou zálibu v běhání spojit s touhou poznat někoho pro život. Tyto běžecké kluby často mívají své stránky na Facebooku a pořádají společné aktivity pro ty, co milují sport a nechtějí být sami. Prostě se přihlásíte na běžeckou akci, zasportujete si na čerstvém vzduchu a možná už dál poběžíte ve dvou celým svým životem.
V České republice existuje několik aktivních facebookových skupin, které jsou zaměřené na cestování a volný čas a fungují též jako seznamky. Zde se sice propojuje stale ještě starý online svět seznamování s tím novým aktivním reálným, ale stále je to lepší alternativa než sedět doma na mobilu a přejíždět prstem zleva doprava, hodnotit profilovky a odmítat sexuální predátory. A pokud rande na výletě nevyjde? Nic se přece neděje, minimálně jste něco viděli, navštívili a třeba zrovna ten příští výlet přinese to „něco navíc“.