Článek
Vozový park v Německu stárne. Průměrné stáří vozidel je deset let. A právě tento věk jmenuje organizace TÜV jako důvod pro častější kontroly. Stejně jako u nás, i v Německu musí každé auto pravidelně na technickou kontrolu. Aby mohlo na silnici, musí úspěšně projít jak technickou prohlídkou (HU), tak měřením emisí (AU). Jde li o ojeté auto běžného smrtelníka (čti: nejde o taxi, sanitku, nový vůz apod. - jako u nás), má řidič zase na dva roky klid. TÜV to ale přijde jako nedostatečné a požaduje, aby auta starší 10 let musela na kontrolu každý rok.
To se samozřejmě nelíbí majitelům aut. Technická kontrola s emisemi stojí v Německu průměrně kolem 150 euro (v závislosti na vozidle a organizací) a spolu s ostatními stoupajícími náklady by už byla zátěž na jejich peněženky vysoká. Lidé v Německu totiž kromě toho platí i každoroční silniční daň a také stále se zdražující pojištění.
TÜV argumentuje tím, že její náklady také stoupají. Zdražovat své služby ale nehodlá, ceny za kontroly se již oproti minulému roku totiž zvedly. Svůj úmysl častějších kontrol odůvodňuje bezpečností na silnici. Tvrdí, že auta od desátého roku věku jsou více poruchová a mohou být v některých případech v provozu i nebezpečná, obzvláště ta vozidla, která nejsou servisována. TÜV svůj návrh na zavedení každoročních kontrol zveřejňuje opakovaně.