Hlavní obsah
Hobby a volný čas

Jak přišel podzim jen na naši zahradu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Skloněna nad mladými jahodami na čerstvém vzduchu, vymýšlím si slova na stejnou hlásku na začátku a  pak doma vytvářím i nějaký příběh. Ten můj se zaměřil na dovolenou našich zahrádkářských sousedů do Chorvatska.

Článek

JAK PŘIŠEL PODZIM JEN NA NAŠI ZAHRÁDKU

Abych ti, milý čtenáři, odhalila a vysvětlila název tohoto článku, musím se k tomu prokousat dalšími činnostmi. Nezkušená prací na zahradě jsem se snažila informace k určité činnosti hledat v knize „Tisíc rad zahrádkářům“. Jednou jsem se do práce pustila sama, bez instruktáže odborníků z knihy či internetu. První taková zodpovědná práce byla obnova starých jahod. Bývalá majitelka měla na záhonech položenou černou folii, v rozřezaných místech rostly skrz folii rostliny jahod, ale i pýru. Touto zkušeností se musím s vámi podělit.

Můj pracovní postup při sázení jahod

Stojím nad záhonem, na který v příštích minutách budu sázet novou přísadu jahod. V kbelíku vedle sebe mám motyčku, starý nůž, nůžky a na měření pásmo. Nejdůležitější věc však mám v kapce pracovních kalhot, je to kus bílé křídy. Na záhoně máme už položenou černou zahradní folii, na které si vyznačím právě křídou křížky. Ty pak nožem co nejméně rozříznu, následovat pak bude vyjmutí malých rostlinek z vody, zastrčení každé do hlíny přes rozříznutý křížek ve folii. Představuji si dokonale odvedenou práci.

První krok – pásmem změřím délku a šířku záhonu, provedu matematický výpočet a mám mít na záhonu třicet rostlinek. Beru bílou křídu, vyměřuji a začínám na černé pozadí kreslit bílé křížky. Opatrně našlapuji po folii, abych si zrytý a hráběmi urovnaný záhon moc nepošlapala. Mám vyznačeno, zahleděná na černou folii, jsem i pyšná na svou práci. Pochlubím se manželovi, pochválí mě, ale jen malou poznámkou, prý jestli nejsou jahody moc u sebe, mě dokáže vyvést z míry natolik, že začnu znovu celý záhon přeměřovat a dělat větší mezery mezi rostlinami. Na nově vyměřené křížky více přitlačím na křídu. Znovu poodstoupím, co ovšem vidím, to se ani neptejte! Ve spleti plusů se nevyznám, kdybych začala řezat riskuji, že zničím folii. Ale třetí vyměřování se už nekoná. Rozzlobená sama na sebe řežu podle citu a vnitřního přesvědčení. Vždyť mám aprobaci výtvarnou výchovou, tak bych měla mít rozměry v oku. A opravdu, vcelku jsem se s odhadem trefila. Plusy jsem postupně, klečíc na kolenou, nožem nařízla, vzala sázecí kolík, udělala v rozříznuté fólii dírku do hlíny a pak různě možným způsobem zasunula do dírky kořínky jahody a snažila se prstem ve stísněném prostoru pod fólií přitlačit alespoň trochu hlíny na kořeny a ke stonku. Několik hodin s bolavými koleny jsem přesazovala jahody a říkala jsem si, že se mi určitě tato dřina vyplatí. Jahody byly omlazeny, avšak teď bych potřebovala omlazovací proces já. Zalila jsem pořádně malé rostlinky a doma se naložila do vany i já a přidala různé koupelové přísady. Milé jahody, kdo bude vypadat zítra líp?

Pár dní pak sleduji jahody, ale nevypadají vábně, i když zalévám a zalévám, začínají i usychat! K mé náladě si ještě přidal náš soused, který se vrátil se ženou ze zahraniční dovolené od moře. Zeptal se mě: „Moje žena byla včera večer tady zalévat a povídala mi, že už začal asi podzim, že máte na záhoně opadané listí ze stromů. Teď ale vidím, že jabloně jsou ještě zelené.“ Pochopila jsem! To mé suché jahodové listí dalo vidinu podzimu.

Druhý den jsem začala s jahodovým šílenstvím znovu, a hlavně poučena sousedovou ženou, že musím do každé díry udělané sázecím kolíkem, nalít nejdříve hodně vody, udělat bahýnko a teprve potom zasadit jahodu a mokrou hlínu pořádně kolem jahody utlačit. Pokorně jsem zase několik hodin lezla po kolenou. Po této námaze jsem měla už radostné výsledky-rostlinky zůstaly až do zimy zelené. Sousedům jsem pak přečetla o jejich dovolené. Podle jmen sousedky a mne začínalo každé slovo na d.

DOVOLENÁ DVOU DŮCHODCŮ

Dobře datované dovolené do divukrásných destinací dovolí důchodcům Daně, Davidovi docílit Dalajlámovy dlouhověkosti.

Denně doma dvojice Dana, David debatují. Dohromady dané dva důchody dovolí díky drahotě, dovolenou do destinací do dojetí Dacií Duster. Dubnový dlouhý dialog dá datum, David dopíše do diáře. Datum, detaily domluvené dovolené, dokážou dostatečně dopředu dát dvojici Danielovi, Dagmaře. David domýšlí dopravu. Do Dolomitů, Dalmácie, dokonce do dunajské delty dojede Dacia Duster dost dynamicky.

Dvě důchodcovské dvojice debatují, dvacet dovolených dává důvěru do další dokonalé dovči. Dětský druh Davida–Daniel, dovypráví důvtipné dětské dovádění.

Datum dovolené, David donáší do Dacie dobroty. Dana dobalí debrecínku, domácí džuveč, dršťky, droby, dále dýně, datle, džemy, dostatečně džusů, demižon destilátů, delikates.

Doklady dají do Dacie, dosednou, dojezd Dolomity dopoledne. Dámy dospávají, dopravu dokonale dokáže David. Domácí děravá dálnice Davida divočí. „Doorej dálnici,“ dodává Daniel, „drops dokoušu, dentistu doobjednám.“ Docílíme Dyje, dokonalá dálnice dál dopřeje dožvýkat dobroty, dát dvacet, dospat debakl děravé dálnice doma. Dopravu diriguje Daniel, donedávna dispečer dopravy.

Devátá dopoledne, důchodci dojeli do Dolomitů. Dohlédnou do dálky, dálava dělá dojem dokonalosti. Dnešní den dojdou do dalekého Dellachu. Déšť dožene důchodce, doběhnou do Dacie, dosednou, Dana dá dobroty. Dojídají domácí džuveč, dalamánky, dopijí džusy. Další dráha do Dalmácie, dějinami dochovaného Dubrovníka. Dost dobrá dálnice, Dacie dokáže divoké dojezdy. Děvčata dopisují dovolenkový deník, David, Daniel dávají dohled dopředu. Devadesát devět do Dubrovníka. Defekt, Dacia dostala dekompresi. Dovolávají dopomoc, dináry dokládají. Dináry došly, David doplácí dotažení Dácie do domova dolary, doopravení doničené Dacie další desetitisíce.

Dovolená do divukrásných destinací důchodce deprimovala do dušnosti. Dobře doma, další dovolenou domluví do dubna do Dobříše.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám