Hlavní obsah
Lidé a společnost

Svědectví studenta FF UK. Střelec se na semináři nijak neobvykle neprojevoval

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Wikimedia Commons

Ilustrační foto

Autor tohoto článku přináší střípky ze zákulisí Filozofické fakulty. Informace jsou publikovány s ohledem na všechny, jichž se tragické řádění z 21. prosince 2023 dotýká.

Článek

Zpočátku se poslední čtvrtek před Vánoci jevil jako obyčejný den. Nejprve jsem obíhal nákupní centrum a poté jsem se vydal do školy, konkrétně do knihovny ve 2. patře. Netradičně jsem zvolil cestu tramvají, místo obvyklého užití metra, jež je sice rychlejší, nicméně člověk musí absolvovat několik přestupů. Dovnitř už jsem však nedorazil.

Mojí tramvaji zbývala poslední zastávka. Mezitím se kolem nábřeží prohnalo několik policejních aut. Nevěnoval jsem tomu zvláštní pozornost. Po projetí kolem Karlova mostu se však tramvaj zastavila a všichni vystoupili ze soupravy. Stále jsem žil v dojmu, že policie míří někam jinam než do hlavní budovy FF UK. Vždyť se nikdy předtím na fakultě nedělo nic, co by musely řešit policejní složky.

Venku už ale situace vypadala jinak. Stál jsem pouze několik desítek metrů od fakultní budovy. Po chvíli byly slyšet rány, přítomní policisté vyzývali všechny k odchodu do bezpečí. Pokyn jsem uposlechl a vydal jsem se pryč.

Až později mi došlo, že mě potkalo obrovské štěstí. Den předem mi totiž odpadla výuka, která se měla konat právě v době, kdy na naší fakultě řádil zběsilý střelec. Když jsem se dověděl, o koho se jedná, zjistil jsem, že je mi jeho jméno povědomé. (Jméno zde záměrně neuvádím.)

Před dvěma roky jsem se s tímto studentem pravidelně potkával na semináři, kterého se učástnilo maximálně deset lidí. Nikdy jsem si u něj nevšiml ničeho vyloženě zvláštního. Jevil se jako nevýrazný, avšak v tématech fundovaný, a dalo by se na první pohled říci, že inteligentní mladý muž. Tehdy ještě nosil dlouhé vlasy.

Po absolvování semináře se naše cesty naštěstí rozešly. Nechci spekulovat o tom, co stálo za jeho proměnou, jelikož bych zde pouze spekuloval.

Střelba z 21. prosince mě velmi zasáhla. Nemůžu ten den vymazat z hlavy a myslím při tom na oběti a jejich pozůstalé, pro které musely být letošní svátky úmorně těžké. S odstupem času se celá filozofická fakulta bude muset vrátit do normálu. Doufám, že se naší akademické obci podaří vrátit pokud možno pozitivního ducha. A rád bych také, aby se budoucí publicita FF UK jevila v pozitivním světle, protože se na fakultě nachází nesmírné množství talentovaných, erudovaných a inspirativních jedinců, kteří tvoří celek, jenž je součástí akademické rodiny.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz