Hlavní obsah
Lidé a společnost

Shopaholic, princezny a podivné sprosté kreatury: Pseudocelebrity, které dnes plní bulvár

Foto: Anna Nekrashevich/Pexels

Všimli jste si také, že poslední dobou plní bulvár pseudocelebrity, tedy lidé, kteří nedokázali vůbec nic a jejich jediná „umělecká“ stopa je na sociálních sítích, kde je polovina lidí obdivuje pro nic a druhá je pro stejné nic nesnáší?

Článek

Koukejte, nic neumím!

Sociální sítě jsou skvělým sluhou, ale velmi špatným pánem. Ostatně to platí o celém internetu. Poslední roky internet přetéká tzv. influencery, což jsou osoby, které své názory prezentují na internetu, většinou právě na sociálních sítích, a ovlivňují určitou skupinu lidí. Původní myšlenka byla přitom docela dobrá, jelikož se mezi nimi našli třeba lidé, kteří prosazovali zdravý životní styl, bojovali s různými nemocemi, šířili osvětu ohledně různých nebezpečí, učili ostatní svoje dovednosti nebo je třeba motivovali k tomu, aby přijali svůj vzhled. Jenže pak se celá myšlenka jaksi zvrtla a k těmto lidem se připojily různé podivné kreatury, které ostatním nepředávají žádné hodnoty, ale jen jim ukazují, co si zrovna koupily nového za oblečení, co zrovna vaří, na co zrovna koukají v televizi, nebo zcela nekonzistentně sdělují své názory na celou škálu témat. Své sledující tito lidé motivují maximálně k zahálce nebo k namyšlenosti, jelikož díky sledujícím často disponují tučnými konty a neváhají se se svým bohatstvím pochlubit. Nejspíš proto, aby ostatní přesvědčili o své jedinečnosti, si pak často dávají nějaké přezdívky jako například „shopaholic“ (osoba, která chorobně nakupuje), „princezna“ nebo nějaké anglické slovo či přesmyčka. Někteří si pak množství sledujících zvyšují bizarním chováním, fňukáním nebo naprosto nechutným slovníkem, který úskočně pojmenují „ostrý“.

Smutný vzor pro mladé generace

Nejsmutnějším faktem je, že tyto zhýralé či sprosté osoby, které po umělecké stránce vlastně nedosáhly vůbec ničeho, pak sledují mladé generace – často i malé děti, pro které jsou vzorem. Často jsou tak mladé dívky frustrované ze svého vzhledu, jelikož jejich oblíbená influencerka je přeci tak krásná, nebo se děti chovají k dospělým s neúctou, jelikož to přeci viděli u svého oblíbeného influencera. Sledováním některých influencerů nejen mladí lidé ztrácejí hromadu drahocenného času, který by mohli trávit smysluplně, navíc se jim občas pokřiví hodnoty a místo přátel a rodiny je více zajímá materie a vzhled. Dívky pak mnohdy kopírují lascivní chování i vzhled svých „vzorů“ a vyráží do ulic s odhalenými zadky, chlapci zase chrlí jednu vulgaritu za druhou. Možná by nebylo od věci, kdyby sociální sítě zůstaly pouze dospělým osobám.

Živí je i lidé, kteří je nesnáší

Představte si situaci, že si zapnete internet a pod zprávami zahlédnete okénko bulváru. A ačkoliv bulvár nesledujete, zahlédnete poutavý titulek nebo obrázek a na článek se ze zvědavosti podíváte. Přečtete si článek o člověku, o kterém jste nikdy předtím neslyšeli, ale bulvár ho uvádí jako „hvězdu“ či „celebritu“. Přepadne vás zvědavost, tak si danou pseudocelebritu najdete na sociální síti. Jelikož jste z této osoby zhnuseni, cítíte morální povinnost přidat na jeho profil komentář například o tom, jak svět není normální. Jenže právě jste se stali jedním z lidí, kteří tyto pseudocelebrity živí. Každé zhlédnutí jejich profilu a každý komentář jim totiž dává peníze z reklamy umístěné na jejich stránkách a také je posouvá v tzv. feedu, který si můžete představit jako žebříček sledovanosti. A tak se i díky tisícům nenávistných komentářů mohou stát nejvyhledávanějšími osobami, které dostávají peníze za své nicnedělání.

Zdroj: Autorský článek

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz