Hlavní obsah

Glanc

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

To slovo se mi moc líbí a tak jsem začal pátrat, o co se vůbec jedná.

Článek

Přiznávám, že jsem měl a mám rád Jana Wericha. Jeho moudra mě stále provází.

Poprvé jsem to slovo slyšel právě od pana Wericha, i když už si nevzpomínám, při jaké příležitosti. Líbilo se mi. Snad jsem správně pochopil, že se jedná i o sebeúctu. Třeba, pokud se dostanu po kolena do čehosi, a vyhrabu se vlastní silou, aniž bych toho, kdo mi chce třeba pomoci, do toho něčeho stáhnul, a nechal ho v tom patlat, prostě vlastní silou, a tomu, kdo mi pomáhá pomohl, pak jsem neztratil „Glanc“.

Tak si myslím, že ten Glanc, bychom měli mít většinově. No asi určitě, ale je to fuška.

Fňukat, že tamto či ono není, jak bych chtěl a měl na to třeba i nárok, no dobrá, bývá to. Neztrácím ale při tom glanc?, když při tom nehnu ani prstem, aby se něco změnilo?

Nedávno jsem si prohlížel jedny vyřazené dveře, nepochybně z minulého tisíciletí. Byly samozřejmě už k nepotřebě, jiný rozměr a tak. Ten, kdo je vyrobil, měl glanc, a ty dveře také. Poctivý materiál a poctivá práce. Jo poctivost…

Jo poctivost. Poctivost ve vztazích, poctivost v jednání, myslím, že v naší současné politice a u politiků, je obyčejná lidská poctivost, téměř nebezpečná úchylka, a mám obavu, že je to přenositelné.

Označit někoho, nebo něco, že je to nepoctivé, tak to je fuška, a někdy přitom může jít i o „kejhák“.A navíc jít si za svým a nekoukat na následky, jo, klobouk dolů, ale neztratil jsem při tom glanc!

Mám strach, že o ten svůj glanc, začínám přicházet. Samozřejmě, vlastním přičiněním. Sakra, jsou tady už různé choroby, (se svým prima internistou jsme se shodli, že jediná správná diagnoza je stáří.) Mám víc chodit, jo a ta životospráva a takové ty běžné věci. No jo, ale když se do toho člověku nechce. Jsem línej, a vymlouvat se na stáří, to je jen obezlička. Pozor! Nepřicházím svou vinou o Glanc? Sakra, kdybych to tak mohl na někoho hodit…

Opět mě utěšuje Werich: “ Život se má a musí dožít!, (ono se sním vlastně nic jiného dělat nedá…) Ale hlavně, nikdy nepřijít o Glanc!

Utěšuje mě, že třeba i ta má rozředěná genová určenost, se někde a někdy objeví,a věřím, že se budou snažit mít Glanc.

Fandím sobě i vám, moji vnuci!

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám