Hlavní obsah
Umění a zábava

Velikonoční báseň na aktuální téma aneb Veselé Velikonoce s humorem

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Emma33

Zdroj obrázku: Obrázek vygenerován AI (https://www.bing.com/)

I svátky jara je někdy nutné brát s humorem a  nadsázkou. Takže všem Veselé Velikonoce (hlavně těm profesím, jichž se má báseň týká).

Článek

Hody, hody, doprovody,

myje zajíc školní schody.

Jde okolo slepička,

nese v nůši vajíčka.

Zajíci, co tady blbneš?

Proč tu s hadrem schody drhneš?

Směje se až slinu prskne,

zajíc handrou vztekle mrskne.

Vůbec bych tu neotročil,

novinám jsem na špek skočil!

Neprokouk jsem jejich léčku,

a šel dělat uklízečku!

Věčně psali, jak se mají!

Že jim pořád přidávají!

Stát že prý je platí skvěle,

skoro líp, než učitele!

Řekl jsem si, bohu dík,

pomlázku dal na hřebík!

Doufal jsem, že budu v ráji,

místo toho jsem spíš v háji!

Makám tady jako šroub,

bolí mě už každý kloub.

Od nevidím do nevidím,

já to tady nenávidím!

A to jsem to chtěl mít rád,

jenže pak mi přišel plat!

Za tu práci záslužnou,

odbyli mě almužnou!

Tak málo snad nikdo nemá,

a od ledna další změna.

Ztenčili nám naše řady,

od těch dob jsem pořád tady.

Šúruju sám celou školu,

a mzda mi šla ještě dolů.

Nejsou to holt žádné medy,

měl jsem zůstat u koledy!

Tak to je mi vážně líto,

že máš takhle bídné ryto.

Dí soucitně slepička,

já sem nosím vajíčka.

Dřív jsem je vždy malovala,

ale to jsem dávno vzdala.

Koleda se nevyplatí,

a zde aspoň trochu platí.

Nabízím je se slevou,

vždy se o ně poperou.

Už prodávám jedině,

sem do školní kuchyně.

Za tu cenu oběda,

uvařit se fakt nedá.

A tak trocha kšeftování,

kuchařinkám v krachu brání.

Musím však jít, čas moc letí,

ať mají čím krmit děti.

Odkvačila do kuchyně,

zajíc se zas vrací k špíně.

Takže letos, marná snaha,

svátkům jara zvoní hrana.

A kdo může za to zvěrstvo?

Že by třeba… Ministerstvo?

Slibovalo hory doly,

místo toho vaří z vody.

Stávka s nimi nehnula,

účinkem se minula.

Přesto vzkažme velké díky,

pro všechny ty pracovníky.

Co ve školách pracují,

vaří, smejčí, zpravují.

Přejme jim všem hodně štěstí,

zajíček jim drží pěsti.

Stejně tak i slepička,

tak šup, barvit vajíčka.

Velikonoc užívejte,

Krásné celé jaro mějte!

VESELÉ VELIKONOCE!!!

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz