Hlavní obsah

Slevy na účtenkách jsou k ničemu. Patří na věrnostní kartu

Foto: Pexels / Sora Shimazaki

Šetřit rodinný rozpočet díky slevám je sice fajn, ale způsob jejich uplatnění nás někdy zklame natolik, že máme pocit, jako bychom žádnou odměnu ani nedostali.

Článek

Sleva na příští nákup: Radost nebo frustrace?

Radost ze slevy na účtence máte pouze do doby, než si uvědomíte, že jste ji zase nechali doma. Jedním z bolavých míst při nakupování je způsob odměňování věrných zákazníků. Představte si dvě situace, které jsem zažila na vlastní kůži.

  1. Jdete do supermarketu, nakoupíte za více než 500 Kč a na účtence se spolu s položkami objeví slevový kupón v hodnotě 50 Kč na příští nákup. Jupí, ale má to jeden háček. Přestože vlastníte věrnostní kartu, sleva končí na papírové účtence. Nešťastný způsob odměny, který snadno ztratíte nebo si odměny ani nevšimnete a rovnou ji hodíte do odpadkového koše.
  2. Podobný scénář se opakuje v obchodě s oblečením a domácími potřebami. U pokladny z peněženky vyštracháte věrnostní kartičku a po zaplacení nákupu dostanete dva papírky, které vyjely z kasy – 20% sleva na kalhoty a další kupón už ani nevím na co, přičemž každý má jinou dobu platnosti.

Chci slevu bez zbytečných komplikací

Já na jedné straně chápu, že někdy je potřeba projevit trochu snahy, abyste si slevu zasloužili a také vím, že pečení holubi většinou nelítají přímo do pusy. Na druhé straně si myslím, že odměny v podobě slevy by měly být vždy radostí, ne komplikací. A ruku na srdce. Kolik z vás si ty papírky doopravdy schová, pamatuje na jejich podmínky a včas je využije? Osobně vnímám dva základní aspekty, proč mi papírové slevy nevyhovují.

  • Ztráta: Často se mi bohužel stane, že papírek někde ztratím.
  • Expirace: Když si konečně uvědomím, že mám někde kupón se slevou, zjišťuji, že právě včera vypršela jeho platnost. No nenaštvalo by vás to?

Papírové slevy jsou přežitek

Většina obchodů v dnešní době používá věrnostní kartymobilní aplikace, a já proto nechápu, proč se stále u některých obchodníků setkáváme se slevami na papírových účtenkách, které by se mohly automaticky připsat na věrnostní kartu a sleva by tak byla pohodlně dostupná v mobilní aplikaci. Ona to není žádná novinka. Spousta obchodů už takto funguje a přínos v podobě lepšího zážitku z nakupování je obrovský.

  • Přehlednost: Všechny slevy a odměny jsou viditelné na jednom místě
  • Praktičnost: Nemusíte myslet na to, že kdovíkde máte papírový kupón se slevou. Nemusíte být naštvaní, že ho nemůžete najít nebo právě skončila doba jeho platnosti.
  • Spokojenost zákazníků: Jednodušší systém vylepšuje zážitek z nakupování.

Chápu, že digitalizace není pro každého a dokážu si představit, že zejména starší generace ocení spíše papírovou formu odměny. Z tohoto důvodu bych papírové slevy asi úplně nerušila. Pokud je ale člověk vlastníkem věrnostní karty, kterou si při nákupu pípl, sleva by se mu měla propsat také na kartu. Bylo by super, kdyby k jejímu uplatnění stačila právě věrnostní kartička.

Závěrem

Pokud chtějí obchody své zákazníky skutečně odměnit, měly by přemýšlet nad tím, jak jim to zjednodušit. Zákazníci by měli mít pocit, že si jich obchodníci váží, ale to se nestane tak, že se budou muset prohrabovat hromadou účtenek, aby získali svou slevu.

Máte také zkušenosti s papírovými slevami? Vyhovuje vám? A jak si představujete ideální systém odměňování zákazníků?

Foto: Pexels / Photo By: Kaboompics.com

Anketa

Jaký máte názor na slevy na papírové účtence?
Vadí mi, raději bych je měl/a na věrnostní kartě.
100 %
Je mi to jedno, hlavně, že dostanu slevu.
0 %
Preferuji papírové kupóny, digitální systémy mi nevyhovují.
0 %
Celkem hlasoval 1 čtenář.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz