Článek
I když náš stát opakovaně avizuje, že téma euro pro něj nyní není tématem, opak je pravdou. Obrovské schodky státních financí vedou i euroskeptické ministry k řešením, která bychom od nich nejspíše nečekali, ale tato řešení jsou pragmatická a znamenají nižší zadlužení. Výsledkem je, že čím dál více oblastí financovaných státem je v eurech.
Naposledy se tak stalo v oblasti výstavby dálnic, konkrétně dálnice D4, která je aktuálně budovaná formou PPP projektu. Jeho část je, jak v nedávném rozhovoru přiznal ministr dopravy Martin Kupka, financována v eurech, a díky tomu se inflace stavby nedotkla tolik, jako by to bylo v případě financování v korunách.
Po emisi dluhopisů v eurech a možnosti vedení účetnictví v eurech je toto další oblast, kde stát na euro přechází. A proč to náš stát dělá? Protože je to výhodnější, levnější, nic víc v tom není. Škoda, že stejné výhody neumožní i běžným občanům přijetím eura.