Hlavní obsah
Umění a zábava

„A ven,“ vyhnala prodavačka vegetariána z bufetu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pixabay.com

Můj přítel byl bezhraniční vegetarián. Což znamenalo, že hranice jeho vegetariánství byly jasně dané, ale mohly se kdykoli překročit.

Článek

Pěstovali jsme v kalíšcích obilí, místo záclon se na okně komíhaly sci-fi visuté záhony a pěstební kapsy, jejichž obsah Karel pravidelně zakapával speciálním roztokem.

Navzdory promakané okenní plantáži mu to občas ujelo a slupnul biorybu. Jednou dostal dokonce tak nezřízenou chuť na flákotu, že kvůli tomu o půlnoci vysklil výlohu řeznictví.

Dvakrát ďoubnul do uheráku a zklamaně mi šel zavolat z nejbližší budky, že se stává frutariánem, zatímco v pozadí houkaly sirény policejních vozů.

Když nás domácí zátiší s řeřichou nudilo, zašli jsme občas do bufetu na Národní třídě. Jednou jsme stáli v dlouhé frontě a neměli jasnou představu. Jeho průsvitný obal mě dojímal. Jak do něj vpravit kus pořádnýho masa, aniž by se ošíval z konzumování „čtyřnohých kamarádů“? Zkusím to navlíknout přes rybu.

„Tak co si dáš?“ zeptal se mě.

„Smaženou krkovičku.“

„Co to je?“

„To je chorvatská ryba z oblasti Krku.“

„Rybu bych si výjimečně dát moh.“

„Tak běž první a objednej si.“ Snad to nepraskne. I když prodavačka byla vostrá, kdo se hned nevymáčk, měl smůlu.

„Tak co to bude, pane?“ sykla hydra.

„Jednu tu krkovičku.“

„S vokurkou?“

„Okurku k rybě?“

„Vy jste chtěl rybu?“

„Samozřejmě.“

„Takže rybu, ne krkovičku?“

„Ano, rybu. Takže krkovičku.“

„Tak rybu, nebo krkovičku?!“

„Rybu z Krku!“

„A ven! Co si dáte vy, slečno?“ přejela mě ostrým pohledem.

„Já si dám roštěnku.“

„Výborně. S vokurkou?“

„K rybě na roštu?“ Ten den jsme měli půst.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz