Hlavní obsah
Práce a vzdělání

Proč se desetitisíce uchazečů o střední školy stresují, i když mají po přijímačkách?

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované.

Foto: https://www.craiyon.com/

Během čtvrtka a pátka probíhaly na středních školách a gymnáziích přijímací zkoušky. Dvě hodiny, které rozhodnou o budoucnosti desetitisíců dětí vycházejících ze základních škol. Testy byly napsány, ale výsledky se dozvíme až za 14 dní.

Článek

Pod záštitou CERMATu proběhly přijímací zkoušky. Pokud mělo dítě zájem o vzdělání s maturitou, muselo napsat test minimálně z českého jazyka a matematiky. Některé školy mohou mít do přijímacího řízení zahrnutý anglický jazyk, pohovory nebo motivační dopisy. Do hodnocení se započítává prospěch v pololetí deváté třídy a konečný z osmé třídy.


O maturitu mělo zájem přes 100 tisíc žáků. Dalo se to očekávat. Tento rok je nejsilnější za posledních několik desítek let a stále tento počet poroste.

Já jsem jeden z nich

A tedy jsem psal přijímačky. Měl jsem přihlášky na dvě školy a na obou se psaly z českého jazyka a matematiky.


Při přípravách na přijímačky jsem si vyplňoval staré testy z minulých let. A nikdy jsem nedělal žádný test tak těžký jako ten, co se psal z matematiky v 1. termínu. A nemám tento pocit jen já. Moji spolužáci na toto také upozorňovali. Také na sociálních sítích a v médiích to bylo řečeno.


Český jazyk byl dle mě v pohodě v obou termínech. Byla to hlavně práce s textem a úlohy byly na stejném principu jako minulé roky. Také většina lidí, se kterými jsem se bavil, souhlasila.


Matematika v pátek byla rozhodně jednodušší než ve čtvrtek. Stejně jak říkají lidé v živém chatu učitele matematiky Marka Valáška, který oba termíny vypočítával po zveřejnění zadání.

Konec nejistoty až za 14 dní

To, že se testy napíší je jedna věc, ale musí se ještě poslat na opravení CERMATu. Tento proces trvá nějakou dobu. Výsledky se do škol posílají až 28. dubna. A od té doby musejí do tří pracovních dní školy výsledky zveřejnit. Některé to udělají hned, některé nechají své budoucí studenty a jiné zklamané žáky čekat déle.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz