Hlavní obsah
Umění a zábava

Jestli to dítě nechcete, dejte ho do babyboxu!

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Pexels.com

Vykřikl v odpoledním šeru řidič na maminku, která mu strčila před vůz kočárek s miminkem.

Článek

Mladá žena tlačící kočárek se zatvářila dotčeně a na řidiče zavolala, ať se doučí předpisy, protože ona má na přechodu přednost. Řidič jen rezignovaně pokrčil rameny, v konverzaci nepokračoval, znovu se rozjel a zmizel. Jelikož mám sklony k poučování, vysvětlila jsem jí, že sice byla na přechodu pro chodce, ale kočárek tam byl dřív a jelikož po obou stranách silnice jsou zaparkovaná auta, řidič nemohl kočárek vidět, protože je nižší, než ta auta.

„Chápete, vás viděl a usoudil, že ještě stihne projet. Kdyby bylo náledí nebo sníh, tak by možná nedobrzdil a nechci domýšlet, co by se mohlo vašemu dítěti stát.“

Žena si mě měřila s despektem, bylo jasné, že o má dobře míněná slova nestojí, a zrychlila chůzi. Nepronásledovala jsem ji, ale mrzelo mě, že jsem jí nemohla říct, kolik lidí rok co rok přijde o život právě na přechodech pro chodce. A není to vždy vina řidičů. Někdy opravdu nemají šanci zastavit.

I mně se před časem stalo, že mi padl z boku na auto mladý muž se sluchátky v uších, který šel svižnou chůzí a prostě si mě, přejíždějící přechod, nevšiml. „Pohoda,“ řekl mi, když jsem zastavila a zajímala se, jestli se mu něco nestalo. Samozřejmě jsem se ho zeptala, jak je možné, že moje auto neviděl, ale on mi vysvětlil, že zrovna nebyl na příjmu, protože psal esemesku a koukal do mobilu.

Jasně, tohle skončilo dobře, ale stačila vteřina, možná ani ne celá a mohla jsem ho mít pod koly. Abych pravdu řekla, v poslední době se bojím jezdit centrem města, protože chodci se fakt nerozhlížejí. Když jsem byla malá, rodiče mi neustále kladli na srdce, že se mám pokaždé, než přejdu silnici, pořádně rozhlédnout na obě strany, já to posléze zase říkala svým dětem.

Ale dnes málokdy vidím někoho, samozřejmě mladého, že by se před vstupem na přechod rozhlížel. Spíš jsem občas zachytila nechápavý pohled někoho, kdo mě míjel a divil se, proč čekám, když vidím přijíždějící auto. To je přece věc toho řidiče, aby zastavil, on se zastavovat nemusí.

V těchto dnech, kdy se stmívá snad jen chvíli poté, co se rozední, by si chodci vážně měli dávat pozor, a maminky s kočárky zejména. Ale protože vím, že to nedělají, uložím své auto a možná i sebe k zimnímu spánku.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz