Hlavní obsah
Lidé a společnost

Jirka Růžička byl hravý. A dnes by mu bylo osmašedesát

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: rodinné album Růžičkových se svolením

Jak on, tak i jeho máma Helena patřili k nepřehlédnutelným lidem. A také k nezapomenutelným. Když 20. února 1999 po marném boji o život zemřel, bylo mu pouhých třiačtyřicet.

Článek

Helena se ve svém synovi viděla, byl jejím jediným dítětem, které přišlo na svět tak trochu zázrakem, lékaři jí totiž tvrdili, že děti mít nikdy nebude. Jirka byl stejně jako na začátku života ona neduživý, navíc trpěl dýchacími problémy, a tak se s ním Helena na čas přestěhovala do Bulharska, kde se Jirka problémů zbavil a ona se naučila bulharsky. A stejně jako kdysi ona, i Jirka začal hrát ve filmech už jako dítě. Určitě si vzpomenete na oplácaného kuchtíka v pohádce Tři oříšky pro Popelku, že? A stejně jako jeho máma, ani jeho nepřijali na hereckou školu, Helenu kdysi nechtěli na DAMU, Jirku zase na konzervatoři. Nicméně oba se k vytoužené profesi dostali a intenzivně se jí věnovali. Jirka tomu říkal plná zaměstnanost.

Jeho role tady vyjmenovávat nebudu, jen zmíním, že o něho byl zájem i v zahraničí, například v tehdejší Německé demokratické republice nebo v Itálii. Jelikož jsem se s jeho mámou přátelila, znali jsme se dobře. Helena o něm říkala, že je hravý, a to ho přesně vystihovalo. Když třeba doma došly peníze, vydal se do kasina a nikdy se nestalo, že by přišel s prázdnou, zřejmě byl dítětem štěstěny, nebo po své mámě zdědil něco mezi nebem a zemí.

A divili byste se, jaké měl i úspěchy u žen. Ví se o něm, že byl třikrát ženatý, měl dvě dcery a po rozvodu dostával tolik nabídek, že by mu to mohl kdejaký krasavec závidět. A to měl v době své nejtěžší váhy tři metráky.

Kdysi jsme v ženském časopise, kde jsem pracovala, hledali nevěsty nezadaným mužům. Našli jsme partnerku známému herci, zpěvákovi, podnikateli. Jedním z adeptů byl i Jirka Růžička a všechny nás překvapilo, kolik mu přišlo nabídek. Nosil si je domů v pytlích. Několik si jich vybral, poctivě je navštívil a velmi si to pochvaloval: „Vybral jsem si holky z venkova a nechal se pozvat na zabijačky. To byl vždycky můj sen, jenomže teď se pár let na jitrnici nebo jelito ani nepodívám.“

Jak jsem řekla, Jirka byl hravý a byla s ním legrace, stejně jako s jeho mámou. A já nikdy nezapomenu na jízdy s nimi v autě. Oni seděli vepředu, sedačky posunuté úplně na doraz, takže já vzadu sedávala napříč. Helena mi tam pokaždé dala polštář, abych se mohla pohodlně opřít a já okouzleně sledovala ohon z jisker, který se za plně naloženým autem objevil pokaždé, když podvozek dřel o vozovku. Bylo to krásné.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz