Hlavní obsah
Umění a zábava

„Když mě někdo z těch mladých pustí sednout, s díky odmítnu…“

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Pexels.com

Říkala jsem si v duchu v plném vagónu metra, ale bylo to zbytečné odhodlání, nikdo mi místo neuvolnil.

Článek

Bylo normální všední odpoledne, v metru to žilo, jako ostatně kdykoliv v tuto dobu, a já po nástupu zamířila k volnému sedadlu šikmo naproti vchodu. Jenomže jakési děvče bylo rychlejší, jako lasička se prosmýkla pod mou rukou a usedla o zlomek vteřiny dřív. Málem jsem si jí sedla na klín. Ale nedosedla jsem, což mě posléze trochu zamrzelo, ale ji by to zřejmě nerozhodilo, měla cosi rozepsaného v mobilu.

Ale stejně jsem se trochu urazila a chtěla to dát najevo právě tím, že ostentativně místo odmítnu, jestli mi ho někdo z dalších sedících juniorů nabídne. Sice se tak nestalo, ale mě to během jízdy přestalo vadit. Sledovala jsem ty dívky a mladé muže, zřejmě studenty některé pražské střední školy, a přemýšlela jsem o jejich životě dnes i za pár let, kdy se dostanou třeba do téhož věku, v němž jsem já dnes.

Nepovídali si, neblbnuli, nerušili, každý koukal na displej svého mobilu, vlastně si ani nemohli všimnout, že nad nimi visí seniorka, tedy já. A nevisela jsem sama, viselo nás tam v pokročilém věku několik. Prohlížela jsem si své vrstevníky a vrstevnice a vzpomněla si na článek, který jsem nedávno četla někde na sociálních sítích.

Autorka článku, zřejmě mladá dívka, konstatovala, že jí důchodci v pražské dopravě připomínají plameňáky. Připadalo mi to prapodivné, ale teď najednou mi to v tom vagonu metra došlo. Opravdu jako plameňáci vypadáme. Vybavujete si je? Stojí zpravidla na jedné noze a to my senioři dost často také. Jednak se většinou držíme madel oběma rukama, abychom se při nenadálém pohybu vlaku neskáceli na zem, a na té jedné noze stojíme z velmi prozaického důvodu. Skoro všichni máme nějakou kloubní náhradu a stát na ní je daleko komfortnější, než na noze, kde ještě náhrada není. Kovový nebo keramický kloub nebolí, kdežto ten od matky přírody ano. Já mám vyměněný pravý kyčel, a tak stávám na pravé noze, s levou ležérně pokrčenou. Zkrátka jako plameňák.

Vlastně jsem byla ráda, že ti studenti seděli, v budoucnosti se nastojí ažaž. Jenomže jim se bude stát mnohem hůř než naší zocelené generaci. My jsme vytrénovaní. Nás v mládí ani nenapadlo, abychom v dopravních prostředcích seděli, když tam s námi cestovali senioři. Byli jsme pionýři a ti museli starším uvolnit místo. Mně to vlastně zůstalo dodnes a občas mám tendenci vyskočit, i když nade mnou stojí osoba podstatně mladší, než jsem já. Prostě to mám v krvi. Naše generace celé mládí stála a my prostě stát umíme.

Dnešní sedící také jednou ztratí mrštnost a cestou k volnému sedadlu je zcela jistě předběhne někdo z nové generace, která také bude potřebovat místo k sezení, protože také bude něco sledovat. Možná nějaký nový typ dnešních mobilů. Tak ať si posedí aspoň dnes, když tu ještě jsme my, armáda zocelených seniorů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz