Hlavní obsah
Názory a úvahy

Online jasnovidci: nový způsob, jak oškubat důvěřivé

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: atlascompany / Freepik

Jasnovidci, kartářky a léčitelé už jsou na světě hodně dlouho. Není proto divu, že se začali objevovat i tzv. online jasnovidci, kteří slibují za úplatu video s výkladem jenom pro vás. Má to ale smysl? Není to jen šejdířství?

Článek

V reklamním videu na Facebooku mladá žena s černými vlasy a černou rtěnkou v čarodějnicky vyzdobené místnosti záhadně míchá karty a zapaluje svíčky. U toho běží text, ve kterém slibuje pomoc s nevěrou, návratem partnera, neúspěchem, finanční situací atp. Vybízí každého, kdo potřebuje pomoc, aby jí napsal. Stejným způsobem se objevuje v jiném videu i muž. Asi padesátka komentářů pod reklamou píše „mám zájem“. Většinou jsou to starší lidé. Zkusil jsem se na jejich reklamu ozvat. Za 15 minut videa, kde mi udělají výklad na míru, po mě chtěli 350 korun.

Rozdíl mezi „jasnovidci“ z Facebooku a léčiteli

Spousta lidí na léčitele a podobné osoby vůbec nevěří. Pak jsou tu ale zase lidé, kteří tomu věří, a kdo jsme, abychom jim to zakazovali? Každý má právo věřit v to, co chce. Ale odtud potud. Pokud po mně chce někdo 350 korun předem na účet a slibuje mi 15 minut videa, kde mi vylíčí moji budoucnost a udělá pro mě rituály, aby se ke mně například vrátila moje bývalá partnerka, přirozeně mi na tom bude připadat něco divného.

Jenže nemůžeme tyto online jasnovidce házet do jednoho pytle s léčiteli a jinými esotericky založenými lidmi. Třeba i moje maminka má zálibu v kamenech všeho druhu a vyrábí z nich šperky. Těší ji to, nikomu tím neubližuje. Když pak šperky prodává ve svém hobby e-shopu, nikdy si nedovolí napsat, že by kameny byly nějakým způsobem léčivé.

Stejně tak jsou na tom i léčitelé. Moje maminka se za svůj život s několika již setkala, a když jsem se jí ptal, jestli po ní někdy chtěli peníze, striktně odpověděla, že žádnému nikdy nedala ani korunu, neboť peníze odmítali s tím, že onen dar jim byl seslán k tomu, aby pomáhali lidem, a nikoliv proto, aby na něm vydělávali. Maximálně jim prý dala třeba štangli salámu, ale protože sama chtěla.

Kde se tedy bere ta odvážnost online jasnovidců chtít po někom peníze? Nakolik je tenhle byznys vůbec v pořádku? Pokud po mě někdo chce peníze za to, že mi zařídí nějakým magickým způsobem štěstí a lásku, připadá mi to spíše jako pouťové šejdířství.

Zoufalost vede k zoufalým činům, ale nikdy by vám to nemělo vyprázdnit peněženku

Asi většina lidí si pamatuje Jolandu, televizní kartářku. Minuta hovoru s Jolandou tehdy stála 70 Kč, ale tak nějak jsme všichni cítili, že Jolanda je především bavič a že nikdy nikomu nechtěla svou prací ublížit. Kdežto co si myslet o takových online jasnovidcích? Co když je 350 korun předem na účet jen začátek?

Základem je nikdy nevěřit nikomu, koho neznáme a kdo chce peníze předem na účet. Je jedno, v jak zoufalé situaci jsme, že se doopravdy rozhodujeme, jestli své štěstí svěřit do rukou naprosto cizích lidí z reklamy, kterou si na Facebooku může zaplatit každý. Dělat to je prostě nerozvážné. I kdybychom video opravdu obdrželi, kde je záruka, že to není podvod?

Výklad karet a podobné věci samozřejmě nejsou nelegální. Na výklad karet se dá dokonce i založit živnost. Ale pokud opravdu chceme někomu za výklad karet (a případně rituály, jak nabízí i daná reklama) zaplatit, alespoň by bylo dobré onu osobu vidět naživo. Skutečně s ní seanci prožít a odcházet s tím, že nám osoba skutečně porozuměla, nikoliv, že z data narození a pár jiných magických čísel vydedukovala nějaké povídání, které říká každému druhému.

Výklad karet je intimní věc, která podle mého názoru přes internet prostě fungovat nemůže. A i kdyby všechny výklady karet byly podvod, naživo je to alespoň zajímavý zážitek.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz