Jezero Attersee: zábava pro celou rodinu

Foto: Hana B.

Výhled na jezero Attersee a městečko Weyregg am Attersee.

Jezero Attersee je největší jezero v oblasti Solná komora. Jeho charakteristicky tyrkysová barva září na všechny strany. Je ideálním místem jak pro odpočinek, tak i turistiku. Své si tady najde každý.

Jezero Attersee je vyhledávaným místem pro rodinnou dovolenou. Kolem celého jezera najdete spoustu míst pro koupání, cyklovýlety nebo pěší turistiku. Vrcholky přilehlých hor zase lákají na úžasné výhledy na nedaleký Dachstein a když budete mít štěstí, tak třeba potkáte i kamzíky. Attersee je vyhledávaným místem i pro potápění, ale tomu se v dnešním článku věnovat nebudeme. :) Věřím, že si každý najde to své. Tak pojďme se na některá z těchto míst společně podívat.

Výlet na lamí farmu See Alpaka

Pro mě je alpaka asi nejvyšší level roztomilosti, takže je jasné, že toto místo nemohu vynechat. Tento výlet potěší jak malé děti, tak i dospělé (ty možná o trochu víc). Farmu See Alpaka najdete nad městečkem Weyregg am Attersee a po cestě se můžete kochat výhledem na jezero Attersee.

Foto: Hana B.

Výhled na jezero Attersee po cestě na lamí farmu See Alpaka.

Výchozí bod je obchod See Alpaka, kde najdete malé parkoviště u hlavní cesty. Přejdete silnici a vydáte se nahoru po Wachtbergstraße. Pak se vydáte druhou odbočkou na Dr. Gleisner Weg a pohodově dojdete po silnici až k lamí farmě. Je to opravdu velmi jednoduché. Jen pozor, občas tam projede auto, protože půjdete kousek v obydlené části. Alpaky nemůžete minout, jsou hned u cesty. Alpaky si nás moc nevšímaly, přesněji řečeno jakýkoliv pokus o „spřátelení se“ spíše ignorovaly :) Ale i tak na ně byl krásný pohled a alespoň já si to užila.

Lamí farma See Alpaka.

Foto: Hana B.

A při cestě nazpět se můžete zastavit v jejich obchůdku, který nabízí spoustu výrobků z vlny ze srsti z alpaky. Můžete si zakoupit různé plédy, deky, oblečení nebo taky malou alpaku na památku. Ta koupená Vám zapózuje na požádání.

Alpenberg 973 m n. m

Ve Weyregg am Attersee ještě chvíli zůstaneme, protože si uděláme malou túru na Alpenberg. Nemusíte se bát, nejde o žádnou velkou turistiku, Alpenberg má jen 973 m n. m. a vycházet budeme z cca 870 m n. m. Můžete jít pěšky, na kole nebo koloběžce. Jak je Vám libo. Jestli půjdete přímo z Weyreggu nebo si vyjedete nahoru autem je na Vás. Každopádně cestou po cyklostezce si můžete několikrát zastavit na nádherné výhledy na Attersee. Stejnou cestou pojedete i autem. Nahoře zaparkujete u malé hvězdárny Gahberg Observatory a můžete vyrazit. Vydáte se po Josefweg kolem malé kaple Gahberg a pokračujete dále. Cesta je opravdu nenáročná, cestou potkáte koně, krávy a pořád je na co koukat. Když ne na jezero, tak na nádherné pohoří. Na závěr Vás čeká opravdu jen mírný výstup lesem (ten si můžete i vyběhnout) a po chvilce již Vás vítá malý dřevěný kříž značící vrcholek Alpenberg.

Foto: Hana B.

Odpočinkové místo u vrcholku Alpenberg a o kousek dál vrcholový kříž.

Když budete pokračovat dál po Josefweg, tak se dostanete až k vedlejšímu jezeru Traunsee do města Altmünster nebo Gmunden. Kdo rád jezdí na kole, tak na této stezce se určitě vyřádí. Můj tip je na krátký odpolední výlet s převýšením cca 100 m n. m., ale kdo si chce dát pořádně do těla, tak na tuto stezku můžete vyrazit i z vedlejšího Kammeru nebo Schörfling am Attersee.

A víte, že i u Attersee si můžete připadat jako v Hollywoodu? Ne, určitě tam nepotkáte kopu celebrit, ale můžete se vyfotit u nápisu Weyregg, který se tyčí na kopci nad městečkem. Je vidět ze silnice a dostanete se k němu, když pojedete nahoru od golfového hřiště.

„Hollywoodský“ nápis Weyregg.

Großer Schoberstein 1037 m n. m.

Teď se přesuneme o kousek dál do Weißenbach am Attersee a půjdeme si vyšlápnout Großer Schoberstein. Není to sice žádný velikán, ale nahoru se celkem zapotíte. Odměnou vám bude za mě nejkrásnější pohled na jezero Attersee.

Ve Weißenbach odbočíte směr na Bad Ischl a během pár metrů narazíte na parkoviště. V turistické sezóně je placené, mimo sezónu je zdarma. Vycházíme z 500 m n. m., takže nás čeká 537 výškových metrů. Hned u silnice je cesta kolem domu, která Vás navede na lesní cestu. Vydáte se doleva, půjdete ještě kousek rovně a u informační cedule začne stoupání. Cesta vede hodně cik cak, takže stoupání není tolik náročné. Většinu cesty jdete lesem a po cestě je pár odpočinkových laviček s výhledem na okolí nebo jezero. V jedné části můžete zahlédnout i vodopád Nixenfall. Jakmile projdete lesem nahoru, tak Vás čeká poslední lavička s vyhlídkou a závěrečný skalnatý úsek. Tady se cesta rozděluje - nahoru vede na Kleiner Schoberstein a doprava na Großer Schoberstein. Na ten malý, jsem ještě nešla. Nepřijde mi ta cesta moc bezpečná, ale lidi tam chodí, ale to už nechám na každém, ať se rozhodne sám. No ale my pojďme na ten velký. Takže odbočíme doprava a vstoupíme na skalnatou stěnu se štěrkem. Tady pozor, pokud máte strach z výšek, protože pod Vámi je jen šikmá stěna. Poprvé je to divný pocit, ale když už tam jdete po několikáté, tak Vám to už nepřijde. Každopádně jsou tam připevněná lana, kterých se můžete držet.

Foto: Hana B.

Cesta na Großer Schoberstein.

Cesta pokračuje dále po skále a na konci už je zase vyšlapaná cesta, která nás dovede až do samého finále, kde nás už jen čeká poslední výstup na malé skále a jsme tam :) Na vrcholku náš už vítá kříž a neskutečná vyhlídka na jezero Attersee a Mondsee, majestátní Schafberg nebo pohoří Dachstein.

Großer Schoberstein 1037 m n. m. - výhled na Kleiner Schoberstein, jezero Attersee a Mondsee.

Foto: Hana B.

Podvečerní výhled z Großer Schoberstein.

Když budete mít štěstí, tak narazíte i na kamzíky.

Jakmile si užijete výhled a trochu si odpočinete, tak můžete jít stejnou cestou dolů nebo pokračovat na nedaleký vrchol Mahdlgupf 1261 m n. m., případně dojít až na Dachsteinblick 1559 m n. m. O tom posledním si také ještě někdy napíšeme. Na Mahdlgupf pokračujete vyšlapanou lesní cestou a dojdete tam cca za 45 minut. Nahoře Vás opět čeká výhled na celé Attersee a okolní hory.

Foto: Hana B.

Rozcestník k místním vrcholům.

Vrcholový kříž Mahdlgupf 1261 m n. m. s vyhlídkou na celé Attersee.

Na Grosser Schoberstein se dá chodit celoročně. Samozřejmě se vždy ujistěte jaké bude počasí než půjdete nahoru, zvažte svoji kondici a mějte patřičné vybavení. Bezpečnost vždy na prvním místě.