Hlavní obsah
Cestování

Výlet do bavorské pohádky a nejen to

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Hana B.

Zámek Linderhof.

Sváteční období a pohádky v televizi ve mě vyvolávají vzpomínky na můj letní výlet na tři pohádková místa v Bavorsku - zámky Linderhof, Hohenswangau a Neuschwanstein.

Článek

Neuschwanstein jsem chtěla vidět uz několik let, ale nikdy nebyla ta spravná doba. Až jsem si prostě jeden den sedla s mobilem a začala koukat po nějakém ubytování, abych další týden vyrazila.

Samozřejmě jsem si nemohla vybrat lepší letní termín, a tak mi celou dobu propršelo.

Vstupenky jsem zakoupila dva dny dopředu online na Linderhof a Hohenswangau. Bohužel tím, že to byla „rychlá akce“, tak vstupenky na Neuschwanstein byly vyprodané. Je třeba je objednávat s velkým předstihem.

Vyjela jsem brzy ráno z Prahy a jako první jsem vyrazila k zámku Linderhof. Na parkoviště jsem dojela okolo 12:30. Před vjezdem je brána, kde zaplatíte za vjezd okolo 3 €. Vstupenku na prohlídku jsem měla od 14h (cena byla 10 €), takže jsem využila čas a zašla si na prohlídku zámeckého parku.

Foto: Hana B.

Maorský stánek s pavím trůnem.

Najdete zde jeskyni (zrovna byla bohužel v rekonstrukci), Maorský stánek s pavím trůnem, (Ludvík II. měl pávy v oblibě), loveckou chatu, Marocký pavilon nebo také kapli. Nad zámkem najdete i Venušin chrám.

Foto: Hana B.

Venuše dohlížející na zámek Linderhof.

No, ale pojďme konečně k samotnému zámku.

Zámek je zasazen do krásné alpské přírody a z obou stran se můžete kochat pohledem na fontány nebo kaskádový vodopád, který je dominantou zadní strany zámku.

Foto: Hana B.

Výhled na zámek Linderhof. Vzadu můžete vidět kaskádový vodopád.

Zámek je malý, takže prohlídka trvala cca 20 minut. Interiér zámku je celý laděný do zlata. Něco tak zlatého, jsem ještě nikdy neviděla. :) Myslela jsem, že to bude hrozný kýč, ale opak byl pravdou. Bohužel se uvnitř nemůže fotit, ale to je možná dobře, alespoň máte motivaci přijít. Nějaké fotky jsem na internetu sice našla, ale reálný zážitek je zcela jiný.

Po prohlídce jsem se vydala na hotel do městečka Füssen, který je 6km od zámků Hohenswangau a Neuschwanstein.

Cestou jsem jela přes Tyrolsko kolem jezera Plansee. Na konci jezera jsem si ještě vyhlédla vodopád Stuibenfälle. Od malého parkoviště je to procházka cca 500 metrů a najdete tam vyhlídkovou plošinu na vodopád. Já si zašla až dolů k bazénku, to byla jiná podívaná.

Foto: Hana B.

Vodopád u jezera Plansee.

Po ubytování na hotelu jsem se zašla podívat na další highlight, na který jsem se také dlouho chystala - kaskádový vodopád Lechfall. Těšila jsem se na křišťálově modrou podívanou s 12 metrovým, uměle vytvořeným vodopádem, padajícím do soutěsky.

Inu, člověk míní, počasí mění. :) A tak mě po několikadenním dešti čekala akorát hnědá masa vody plná špíny, valící se dolů.

Foto: Hana B.

Vodopád Lechfall - největší podívaná městečka Füssen. Několik dní trvající déšť podívanou poněkud změnil.

No ale jde se spát, protože další den mě čeká ještě větší paráda. :)

Ráno vyjíždím brzy, protože prohlídku na Hohenswangau mám už na 9:30. Lístek vyšel na 23,50 €. Dole ve městě Schwangau jsou velká parkoviště, takže se nemusíte bát toho, že nenajdete místo. Parkování na celý den stálo 10 € . Vydávám se nahoru k Hohenswangau a déšť je tak hustý, že se mi ani mobil na focení vytahovat nechce. A to je co říct. Celou dobu mám na dohled i pohádkový Neuschwanstein.

Foto: Hana B.

Výhled na zámek Neuschwanstein z protějšího Hohenswangau.

Foto: Hana B.

Výhled na zámek Neuschwanstein z protějšího Hohenswangau.

Po cca 40 minutové prohlídce Hohenswangau přestalo pršet a já se konečně vydávám k tomu nejkrásnějšímu zámku, jaký jsem kdy viděla. Trochu jsem doufala, že se mi podaří sehnat lístek alespoň na místě, ale bylo beznadějně vyprodáno.

Nevadí, každý stejně říká, že je z venku daleko hezčí než uvnitř. Navíc stále probíhají rekonstrukce, takže by nebyly zpřístupněny všechny pokoje. Asi to tak mělo být.

Šlapu si to napřed nahoru ke vstupní bráně. Bohužel bez lístku Vás nepustí ani na nádvoří, tak se ještě chvíli pokochám, koupím si magnetky a pokračuji na Mariánský most, ze kterého vidíte Neuschwanstein v celé jeho kráse.

Foto: Hana B.

Pohled na Neuschwanstein z Mariánského mostu.

Pokračuji dál na výšlap, kde je několik vyhlídek na Neuschwanstein. Nejvyšší vyhlídka je ve 1450 m, ale tam s Vámi už skoro nikdo nepůjde. :)

Foto: Hana B.

Pohled z jedné z vyhlídek.

Můžete pokračovat dál na alpské vrcholky, no ale to až příště.

Scházím pomalu dolů a pořád se kochám výhledem na Neuschwanstein, Hohenswangau a jezero Alpsee. Zámek Neuschwanstein je tak krásný, že se nedivím, že se jím inspiroval i samotný Walt Disney ve svých pohádkách. A opravdu, atmosféra je tak magická, že čekáte, kdy na Vás vyskočí z křoví Sněhurka a sedm trpaslíků. :)

Foto: Hana B.

Výhled na Hohenswangau a jezero Alpsee.

No nic, už je odpoledne a čeká mě ještě dlouhá cesta. Takže jsem si dala v místní hospůdce gulášovku, pokochala se pohledem na zámky a vyrážím k autu. Ještě pár pohledů ve zpětném zrcátku a mizím domů.

Byly to 2 krásné dny a viděla jsem spoustu nádherných míst. Takže pokud nevíte co na víkend, tak návštěva Bavorska je to pravé.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz