Hlavní obsah
Příběhy

Arogantní zákazník chtěl kávu „jako minule“: Dostal přesně to, co si zasloužil

Foto: Pixabay.com

Ilustrační foto

Naše čtenářka, baristka, už měla dost arogantního zákazníka, který si vždy objednával neurčitě a s poznámkou „hlavně to tentokrát nepoplést“. Jednoho dne se rozhodla vzít ho za slovo. Lekce, kterou mu uštědřila, byla sladká jako karamelová poleva.

Článek

Pracovala jsem v jedné útulné malé kavárně v centru města. Bylo to jedno z těch míst, kde se štamgasti chovají, jako by jim to tam patřilo, a my, baristé, jsme byli součástí jejich denního rituálu. Většina z nich byla milá, ale pak tu byl on.

Říkejme mu pan Dokonalý. Muž kolem padesátky, vždy v dokonale nažehleném obleku, vždycky spěchal a vždycky byl nepříjemný. Pokaždé, když si objednával, štěkl na nás tu samou větu: „Flat white, jako minule. A hlavně to tentokrát nepoplést.“ A pokaždé, když jsme se ho zeptali na upřesnění – jaké mléko, jeden shot nebo dva – jen protočil panenky a odsekl: „Prostě to nějak zjistěte. Není to těžké. Jednou jste to udělali správně.“

Asi nemusím dodávat, že jsme z něj byli všichni unavení. Nikdo si nepamatoval, která z deseti variant flat white byla ta jeho „správná“.

Jednoho dne mi ale došla trpělivost. Zrovna jsem měla za sebou náročnou ranní špičku a on vrazil dovnitř a zahulákal svou obvyklou objednávku: „Flat white, jako minule.“

„Jistě,“ řekla jsem s tím nejsladším úsměvem. „Hned to bude.“

A dala jsem mu přesně to, co měl minule. Tedy, co si objednal minule. Před týdnem se totiž přeřekl a místo své obvyklé kávy si omylem objednal bezkofeinové kapučíno s ovesným mlékem a karamelovou polevou. Pamatuji si, jak se mu zkroutil obličej, když ho ochutnal, a jak si stěžoval, že je to sladké a bez kofeinu. Přesně tuhle objednávku jsem mu teď s pečlivostí chirurga připravila.

Podala jsem mu kelímek s veselým: „Tady to je, přesně jako minule!“

Vzal si ho, usrkl, zarazil se a s výrazem naprostého znechucení se na mě podíval. „Co to sakra je?“ procedil mezi zuby.

Usmála jsem se ještě víc a s nevinným výrazem jsem odpověděla: „Vaše přesná objednávka z minula. Říkal jste, ať to hlavně nepletu.“

Chvíli na mě zíral, rudý vzteky. Pak bez jediného dalšího slova hodil na pult stokorunu a vyřítil se z kavárny.

A výsledek? Už nikdy tu větu nepoužil. A nikdy nebyl hrubý. Od té doby si vždycky objednává hezky a srozumitelně. Stálo to za to.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz