Hlavní obsah

Fenomén cizích jmen na našem prádle: Proč nosíme reklamu na místech, kam slunce nesvítí?

Foto: Seznam.cz

Proč utrácíme za spodní prádlo s cizím jménem?

Zamysleli jste se někdy nad tím, co nosíte pod kalhotami? Většina z nás tam pravděpodobně najde elastický lem s cizím, často zvučným jménem. Calvin Klein, Tommy Hilfiger, Emporio Armani…

Článek

Značky, jejichž oblečení si třeba ani nemůžeme dovolit, ale jejichž iniciály hrdě nosíme doslova na holé kůži. Jak se stalo, že je naprosto běžné chodit po světě s reklamou na někoho, koho jsme nikdy nepotkali, vytištěnou na spodním prádle?

Tento zvláštní fenomén je fascinující směsicí marketingu, touhy po prestiži a nenápadné konformity. Designérské značky si mistrně pohrály s naší psychologií. Logo, kdysi nenápadný identifikační prvek, se stalo symbolem statusu a příslušnosti k určité skupině. I když naše peněženka zrovna neoplývá bankovkami na kompletní outfit od daného návrháře, kousek s jeho jménem, byť skrytý pod vrstvami oblečení, nám dává pocit, že k tomuto exkluzivní světu alespoň okrajově patříme.

Je to chytrý tah. Spodní prádlo je relativně dostupný produkt, a přesto nese silné marketingové poselství. Pokaždé, když se převlékáme, vidíme to jméno. Pokaždé, když se o něm zmíníme v šatně, dáváme značce další reklamu zdarma. A co je možná nejdůležitější, ten nenápadný nápis na elastické gumě vysílá tichý signál našemu okolí: „Mám vkus (a možná i peníze).“

Ironií je, že většina z nás nikdy nepotkala ani jednoho z těchto slavných návrhářů. Neznáme jejich příběhy, jejich vize. Přesto jejich jména nosíme jako osobní emblém. Stali jsme se chodícími reklamními plochami, aniž bychom si to plně uvědomovali.

Možná je na čase se na chvíli zastavit a zamyslet se nad tím, co skutečně definuje náš styl a naši hodnotu. Je to logo na našem spodním prádle, nebo něco mnohem hlubšího? A není trochu absurdní, že platíme nemalé peníze za to, abychom nosili jméno cizího člověka na místech, kam se obvykle nikdo nedívá?

Ať už je odpověď jakákoliv, jedno je jisté: módní značky nás přesvědčily o něčem pozoruhodném. Že je naprosto normální denně nosit na spodním prádle jméno chlápka, kterého jsme nikdy nepotkali. A my jsme na to kývli. Možná je čas se na to podívat s trochou humoru a špetkou zdravého rozumu. Protože koneckonců, důležité je to, co nosíme v sobě, a ne to, co máme napsáno na gumě od trenek.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz