Hlavní obsah
Názory a úvahy

Kam kráčíš, plachto?

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Hana Mudrová

Forum 24

Zvykla jsem si na zajímavé články a pravidelně běhala po trafikách, kde Forum 24 měli. Spolu s Respektem a Deníkem N, který dnes kupuji jen namátkově, znamenal hodně slušný zdroj informací a názorů.

Článek

Udeřila bída na kozáky, čtivo zdražilo, takže jsem se příliš nedivila některým změnám. Rezignovaně jsem přijala oznámení redakce Fóra 24, že místo týdeníku budeme mít měsíčník, ale tím lepší a úžasnější.

Když jsem v lednu uviděla plachtu, za jakou by se nemuselo stydět někdejší Rudé právo, vzbudilo to ve mně rozpaky. Kupodivu se v mé trafice do mrtě vyprodala. Sice možná jen kvůli zvědavosti nebo také nostalgii po takovém formátu (je opravdu nepřehlédnutelný), ale všechno se prodalo, a to je dobře. Třeba někomu z místních přijde k chuti nečekaně kvalitní zpravodajství a dobrá novinařina.

Jenže…

Pokud mi na Fóru a také Deníku N něco už předtím silně vadilo, byly to obrázky, veliké (bez prominutí) jako kráva. On už nám zblbnul i Respekt… Ubírají veliké místo textu, na kterém mi záleží mnohem víc. Je to divná z nouze ctnost, kulišárna, šidítko a tak vůbec. Na úvodním obrázku je únorové číslo a ujišťuju čtenáře, že to není obrovský obrázek jediný. Podobné jsou uvnitř listu i na druhé části.

Já chci písmenka! Já radši čtu z papíru, i když mají dobré a zajímavé články na webu. Odpustím redakci, že za tím stojí snad chvályhodný úmysl, aby člověk při čtení prováděl prostná, za jaká by se Tyrš nestyděl, že nás nutí stáhnout se s Fórem do domácích fotelů, abychom náhodou neobtěžovali okolí svou nutností rozpažit, ale mám potíž odpustit to plýtvání místem.

Zřejmě v tom zklamání nebudu jediná. Kupovala jsem Fórum tentokrát až třetí týden po vydání a v trafice zbývaly skoro dvě třetiny balíku, pár výtisků bylo i lehce ohmataných, jak je někdo povytáhl - a vrátil. Ba co hůř: manžel, který se vrhá na všechna kvalitně seřazená písmenka, do novin zatím ani nešťouchl. Zato nový pondělní Respekt už skoro schroustal. Nemá chuť na prostná, byť ho články lákají. Ani mně se necvičí dobře, ale začetla jsem se - pokud něco otiskli mimo obrázky, je to sakra dobré. Jako vždy.

Kam kráčíš, Fórum? Snad ne směrem ke konci, k alibi, že tištěnou verzi lze zabalit s poukazem na nezájem čtenářů?! Naklást jim překážky, znechutit, odradit je?!! To je ale docela drsný záměr, holenkové. Zapomínáte na tu prvotní věc, kvůli níž jste se zrodili: na povinnost a záměr psát kvalitní novinařinu, abychom uvěřili, že ještě někde existuje. Ba co víc a hůř: že máme dokonce několik pramenů, kde ji lze čerpat. A opravdu ty prameny potřebujeme, ať už se v redakci toho snad nejvydatnějšího potýkáte s čímkoliv.

Pochlapíte se?

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz