Hlavní obsah
Rodina a děti

Nejsem stará rašple, co se hnedka naštve

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pixabay

Otázka věku u žen je záležitostí vysoce citlivou bez ohledu na skutečnou realitu. A položit ji, vyžaduje nebývalou odvahu. Ovšem zvednout ji, se ctí a humorem, je pro ženu výzvou.

Článek

Pokud je však v časové tísni, může se jen urazit. Tím však riskuje, že pro všechna další příště bude lehkým terčem. A dotěrné otázky se již nezbaví.

Jediná výjimka ji může vysvobodit – když se stane mámou. Je pak na všetečné a zvídavé otázky trénovaná a žádná ji nemůže zaskočit.

„Mami, už byla televize, když jsi byla malá?“

„No jistě! A barevná.“ Přistoupila jsem na hru, ve které není vítězů ani poražených. Možná přeražených, napadlo mě, když jsem zakopla o rozházené hračky na zemi. Dcera ke mně zvedla ustaraný pohled:

„Mami, musíš mi koupit ještě jednoho Kena. Mladšího. Tenhle už na ně sám nestačí.“ Rozhodila rukama, abych získala rychlý přehled o naléhavosti situace.

„Je tu neskutečný…“ Spolkla jsem pokračování a navázala ve smířlivém tónu:

„Raději to tady ukliď. Víš, že za chvilku tady máme hosty.“

Dcera se usmála a zaklonila hlavu v předtuše, že se smiluji a spustím se dolů k ní, do herního ráje. Do kolena jsem si obtiskla velkou, růžovou lego kostku. Zaúpěla jsem a dcera mě objala kolem krku a zašeptala spiklenecky:

„Mami, já už mám pro tebe dárek!“

Hladila jsem si koleno s pěti vtlačenými dírkami a byla naměkko.

Táhlo mi na třicet pryč a úsměv, kterým jsem nešetřila, mi vždycky nějaký ten rok ubral. Ovšem ve chvíli, kdy jsem byla nucena vynést fakta na světlo dne, zašumělo to těžce předstíraným údivem:

„Ty jo, tolik? Fakt? Tak to bych ti nikdy neřekla.“

V Chorvatsku se otázka věku až tak neřeší. Většinou si každý určí sám, kolik letokruhů čítá, a podle toho se pak chová. A okolí? To se neptá, nezkoumá, zkrátka nemá důvod pochybovat.

„Kam razíš dneska večer, kočko?“ Pekařské pískle s poďobaným obličejem a dozadu nagelovanými vlasy, mi přes pult podal můj oblíbený istarský chléb. Byl ještě teplý a krásně voněl. Usmála jsem se:

„Se psem kolem baráku a pak spát.“ A on ani na sekundu, útlému mládí navzdory, nezapřel jižanský šarm a vysekl mému ostrovtipu poklonu:

„Cool!“

Chléb a ocenění se staly vrcholovými třešničkami narozeninových příprav. Krájela jsem domácí plněnou sekanou a těšila se na chorvatské přátele, kterých je stále spousta a při oslavách tuplem, protože je milují.

Zahrnuli mě a mou kuchyni chválou a lichotkami, které se předháněly v tom, která bude ze všech nejvtipnější.

Dcera, která to u mě na celé čáře vyhrála už tím, že se narodila, tasila svou ručně vyrobenou šperkovnici. Byla nádherná, slepená z papíru a měla na sobě malůvky, mušle ještě od písku a spoustu drobností, o kterých jsem si myslela, že už je nikdy neuvidím. V očích se mi zamlžilo a užuž jsem se chystala na slova díků, když mě dcera zarazila:

„Ještě mám připravené přání!“

V hlase měla bublající tajemství, které chtělo brzy ven a já se, navíc s přáteli v zádech, cítila tak mladá a plná života jak už dlouho ne:

„Maminko, nedělej si nic z toho, že jsi stará. Jsou i starší, ale ti už jsou mrtví!“

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz