Hlavní obsah
Umění a zábava

Balík z internetového obchodu mi nedorazil, kurýr se s rozvozem nenamáhal

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pexels

Ilustrační foto

Na objednané zboží k Vánocům jsem doma čekala marně. Kurýr nepřijel a doručení balíků na adresu se zásilková služba rozhodla jednoduše vyřešit tím, že desítky zásilek rovnou uložila na výdejním místě.

Článek

Jelikož mám zdravotní problémy, objednávám si veškeré balíky zásadně tak, aby mi byly doručovány na adresu mého bydliště. Stejný postup jsem zvolila i v případě nákupu vánočních dárků přes internet. Většina zásilek mi letos dorazila v pořádku, až na balík s dárky, který doručovala jedna ze zásilkových služeb. Kurýr se totiž ani nenamáhal jednotlivé zásilky doručit na adresy příjemců a rovnou je odvezl na výdejní místo.

Balíku s dárky jsem se nedočkala

Když mi dopoledne pípla v mobilu zpráva, že mám zásilku uloženou na výdejním místě přepravní společnosti, byla jsem dost naštvaná, protože měla být doručena na mou adresu. Šla jsem si tedy nejdříve zkontrolovat svou objednávku, jestli jsem náhodou neudělala chybu. Způsob doručení jsem zadala správně, stejně jako všechny ostatní údaje. Kurýr mi navíc pokaždé volá, když se blíží a chodí mi rovněž avízo v podobě sms. Tentokrát bylo ticho po pěšině.

Snažila jsem se také dovolat na přepravní společnost, abych zjistila, proč mi balík dali rovnou na výdejní místo. Ukázalo se, že jde o téměř „nadlidský úkol“, protože operátoři soustavně vyřizovali dotazy těch, co se dovolali přede mnou. Ještě, že mi čekání na lince „zpříjemňovala“ po celou dobu hudba. Nakonec se v mobilu ozvala operátorka a bezelstně mi sdělila, že balíků je před Vánocemi hodně, a tak je v tomto období kurýři dávají rovnou na výdejní místo. Tam si je přece dle jejích slov mohou všichni v pohodě a klidu vyzvednout. U jejich společnosti se prý jedná o běžnou předvánoční praxi, která zaručí, že všichni zákazníci budou mít zásilku doručenou včas. Tak včas asi ano, ale poněkud jinam, než si objednali a zaplatili.

Namítla jsem, že by bylo dobré tuto skutečnost zákazníkům předem oznámit, a pak by si každý mohl vybrat, jestli jejich služeb využije či nikoliv. Také jsem se ohradila proti tomu, že mám zaplaceno doručení na adresu. Argumentovala jsem, že lidé přece mohou být nemocní, staří, tělesně postižení, mít malé děti… a nemohou se nikam „belhat“. Navíc mnoho lidí ani nemá koho poprosit, aby mu pro zásilku došel. Existuje zkrátka spousta důvodů, proč si někdo balíky nechává doručovat na adresu. Operátorka mi odpověděla, že takový zákazník může dopravce požádat o doručení na adresu, ale pak ovšem jejich společnost negarantuje včasné doručení.

Zásilková služba přitom avizovala, že pro včasné doručení do Štědrého dne doporučuje objednávat dárky s doručením na adresu nejpozději dne 18. 12. 2023. Moje objednávka byla z 14.12.2023 a o den později ji e-shop odeslal. Nechápu tedy, proč se kurýr neřídil doporučením vydaným jeho společností a balíčky nedoručil jak měl.

Před Vánocemi toho máme všichni hodně

Uvědomuji si, že práce kurýrů může být mnohdy náročná a stresující. Nejsou však jediní, kdo mají před svátky plno práce. Představila jsem si, že by se stejným způsobem chovali například pracovníci supermarketů. Vždyť ti toho mají před Vánocemi přece také hodně. Nedoplňovali by na prodejně třeba zboží a řekli by si něco v tom smyslu, ať si pro něj zákazníci hezky skočí do skladu sami. Podle mého názoru by si měla přepravní společnost ujasnit své priority a zlepšit zákaznický servis. Pokud si přepravce nabere takové množství zásilek, že je pak nestíhá doručovat jak má, tak by měl buď posílit adekvátním způsobem v předvánočním období svůj tým, nebo si toho tolik nenakládat na svá bedra.

Nezbývalo mi tedy než se vypravit na výdejní místo, které je od mého domu poměrně daleko, navíc umístěné v patře. Vyškrábala jsem se po schodech a zařadila se do fronty lidí, kteří si také přišli pro své balíky. Byli mezi nimi i senioři a většina z nich byla z postupu zásilkové služby slušně řečeno rozladěna. Nadšením neoplývala ani pracovnice provozovny, které se postup zásilkové služby rovněž příliš nezamlouval.

Jsem si plně vědoma toho, že na světě jsou samozřejmě mnohem horší věci a člověk může být rád, když má jen „starosti“ podobného typu jako jsou nedoručené vánoční dárky. Ale přesto si myslím, že by se u nás některé firmy měly zamyslet nad svým chováním k zákazníkovi. Prozákaznický přístup je podle mě totiž nesmírně důležitý k dosažení dlouhodobému úspěchu.

Zdroje: Autorský článek

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz