Hlavní obsah
Cestování

20 kilometrů zemí sněžného levharta

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované.

Foto: Hermit Voita

Sněžný levhart

V Himalájích jsou krom lidské nepřipravenosti hlavním nebezpečím počasí, laviny a divoká zvěř. Na druhé šance se zpravidla nehraje.

Článek

Jmenuji se Vojta a jezdím světem za poznáním. Postřehy a zážitky téměř každý den sdílím v krátkém deníku, na který jsi právě narazil/a. Letos projíždím od západu na východ (a možná zpátky) Himaláje. Mapu a další detaily najdeš na https://beacons.ai/hermitvoita.

Máme strach o tvoji bezpečnost. Na druhé straně žijí divoká zvířata.
Faruk, armádní důstojník
Vesničané často vidí věci, ale málokdy je vyfotí. Loni se jim povedlo vyfotit sněžného levharta.
Jitendra, můj hostitel

Ráno je běloskvoucí. Vesnice, hory i nebe sdílejí stejný odstín šedavé. Teploměr hraje mrtvého, bez sluníčka, co by ho postrčilo k aktivitě. Je tiché ráno.

Po snídani vyrazím prozkoumat oblasti hlouběji v údolí. Ústí na druhé straně v Tibetu, což sem přivedlo armadu. Je tu několik základen, jedna z nichž je docela blízko. Na cestě potkám několik vojáků na ranní procházce. Nelíbí se jim představa, že po horách chodím sám. Kontrolované území ale začíná až za jejich základnou, a tak mě nechávají jít.

Přejdu centrální řeku a vydám se do vedlejšího údolí, kde stezka pomalu stoupá vzhůru. 10 kilometrů v 3.500 metrech je krásná procházka, jen mi zabere téměř tři hodiny.

Hory si u sebe drží vysoké mraky, ale i tak mám co obdivovat. Nekonečné strmé stěny, sněhová pole velikost mnoha fotbalových hřišť se sněhovými jazyky napříč stezkou, stádo horských koz ve svazích nade mnou. V údolí zurčí jarem nabuzená řeka, okolo cesty vykukují první zelené lístky.

Dojdu k dalšímu soutoku několika řek, vysoko v údolí. Stezka se dělí a ubíhá dál. Ve výškách se nachází další vesnice. Jak kdy lidé dospěli k rozhodnutí, že se tady bude dobře bydlet, je mimo dosah mé představivosti. Vydám se zpět.

Nebesa se otevřou a mě polechtá sluníčko. Mraky se rozverně honí okolo špiček hor a vytváří fantaskní formace. Hory se předvádí.

Zpátky ve vesnici se věci změnily. Přijely dvě nové skupiny. Včera tu zůstával pár chlapů, co mluvili s místními tak panovačně, že jsem je nevydržel poslouchat. Dneska najela velká party skupina. Večer rozpustili v alkoholu a hudbě řvoucí na celou vesnici.

Druhá skupina bylo několik místních z vedlejšího údolí, s kterými jsem si příjemně popovídal. Pak spolu s party skupinou zahráli několik místních písniček, což pro mě byla nejhezčí část večera. Když se z hovoru staly opakující se nabídky alkoholu a marihuany, tak jsem se šel najíst a nechal chlapy, ať si užijí dovolenou.

A ten sněžný levhart? Fotka je z února z Pákistánu, v Indii jsem žádného nepotkal.

(Předchozí článek se špatně nahrál; doplněn.)

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám