Hlavní obsah
Cestování

Když i dodávka balíku z Amazonu je dobrodružstvím

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované.

Foto: Hermit Voita

Abishek, bez kterého bych se z Tanakpuru nedostal, ve své kavárně.

Rozbil jsem si telefon. Jak těžké ho může být opravit - nebo sehnat nový v Indii? Těžší, než by mi bylo libo.

Článek

Jmenuji se Vojta a jezdím světem za poznáním. Postřehy a zážitky téměř každý den sdílím v krátkém deníku, na který jsi právě narazil/a. Letos projíždím od západu na východ (a možná zpátky) Himaláje. Mapu a další detaily najdeš na https://beacons.ai/hermitvoita.

Vzdal jsem se. Zuřící turbína, strategicky umístěná uprostřed stropu, rotuje nonstop. Když ji byť na minutu vypnu, tak se v pokoji udělá nedýchatelno. Naučil jsem se komáry sundavat uprostřed vybírání zatáčky okolo mě. Jsou o hodně pomalejší než mouchy, snadné zářezy. Zkušenější piloti mi krouží okolo hlavy a já tak musím do střemhlavé piruety. Takové akce mezi čtyřmi puchřejícímí stěnami. Kdo by to byl řekl, že dodávka balíku bude tak dobrodružná a hlavně stresující?

Dva týdny dozadu jsem si pokropil svůj hlavní telefon, na kterém píšu deník a zpracovávám fotky. Na rozdíl od všech předchozích namočení, tentokrát mi to telefon neprominul. Byl jsem v horské vesnici Munsyari a v celém místě byl přesně jeden kluk ‚opravující‘ telefony. Když jsem mu podal ten svůj, tak si s ním půl hodinky hrál. Zapnul ho… a koukal, jak se vypne. Zapnul ho… a koukal, jak se vypne. Zapnul ho… potom mi řekl, že ho nemůže spravit, protože nejde proud. Za opravu si řekl 2 000 korun; víc, než za kolik jsem telefon z druhé ruky koupil. Musel jsem počkat, až se odtamtud dostanu.

Dharchula, městečko, kterým jsem projížděl o pár dní později, není o moc větší. Ale leží u hranic s Nepálem, na dálnici k Tibetu, a tak je o něco lépe spojené s civilizací. Našel jsem tam jednoho opraváře, který telefon konečně dokázal uvnitř vysušit. Ale displej byl mrtvý, bezpečně v křemi-nebi. Ani nezablikal, po všem tom tréninku, kterým ho protáhl předchozí opravář. A jelikož se jedná o Google Pixel, který se v Indii neprodává, tak jsou nové displeje k dispozici jen v Dilí. Doprava do Dharchuly by trvala týden. Bylo by to rychlejší, když vezmu v potaz nynější čekání, ale tehdy jsem úplně neplánoval strávit dalších pět dní v horách.

Při cestě z hor jsem se ptal úplně všude. Asi padesátý krám mi konečně nabídl - odvoz telefonu k opravě v Dilí. Týden čekání, cena jako v horách. Opravit můj starý telefon zůstalo mimo mé možnosti. V Indii, kde McGyver vyrůstal, se mi povedlo chtít nemožné.

Poslední štace: internety. Po hodinách výzkumu jsem zúžil potenciální výběr na 3 telefony. A začal pátrat v indických vodách. Amazon, Flipkart (místní Amazon) Cashify, OLX - bazarové stránky. Ale všechny produkty byly v Dilí, nebo dál. Dostat něco druhý den není možné, ani když jsem venku z hor. Nakonec jsem vybral nejrychlejší možnost a … čekal.

Nakupilo se několik zádrhelů: v Indii operátoři používají data i pro volání a zprávy. A můj starý telefon nebyl postaven pro tuto pokročilou dobu. A když poslíček nemůže zavolat … balík přeskočí. První den promarněný. Abishek z kavárny mi záhadu pomohl rozluštit a nainstalovat správnou aplikaci, standardně dostupnou pouze na indickém Play Storu. Přišel druhý den. Až na to … že jsem si špatně spočítal dny a vypršel mi tarif. A bez dat … se tu netelefonuje. Vyběhl jsem do krámu - uprostřed odpoledne je Indie překvapivě klidná, páč ani autům se nechce troubit - abych si dokoupil extra den dat. 🤦 Třetí problém: Zvednu telefon, ale poslíček neumí anglicky … a neumí číst mapy. Udržel jsem ho na telefonu, než jsem našel jednoho ze zaměstnanců hotelu. Ten mu konečně vysvětlil, kde že jsem. Jednoduché, není-liž?

Seznamte se: vítěz konkurzu, Samsung S21 FE. Snad spolu zažijeme mnoho napínavých dobrodružství! Osobně doufám, že příští měsíc strávíme vysoko v Nepálských horách, jelikož duben a květen jsou nejlepší měsíce na lezení. Už se nemůžu dočkat, až zítra vyrazíme.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám