Hlavní obsah
Cestování

Návštěva indického léta v Tanakpuru, v severní Indii

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Hermit Voita

Západ slunce za horkého dne v Tanakpuru, poblíž mezinárodního přechodu z Indie do Nepálu.

Tanakpur leží na jihu Uttarakhandu, jednoho ze severních indických států. I tak tu už teploty lezou štědře přes 30 stupňů a ne vše je v malém městě jednoduché.

Článek

Jmenuji se Vojta a jezdím světem za poznáním. Postřehy a zážitky téměř každý den sdílím v krátkém deníku, na který jsi právě narazil/a. Letos projíždím od západu na východ (a možná zpátky) Himaláje. Mapu a další detaily najdeš na https://beacons.ai/hermitvoita.

Našel jsem fajn hostel. Bez pořvávajících Indů, hašteřivých psů a troubících vozidel. Má jen pár much. Teda, hovad. Víc, než jen pár. Aspoň mám pocit, že si spánek zasloužím. Jen, zpocený, marně toužím po klimatizaci. Ale ta je za 200 korun příplatku…
Vyjednal jsem si pokoj s wifi pokrytím. I když, podobně jako elektřina, ke mně spíš občas chodí na návštěvu. Do té poloviny zásuvek, které jsou připojené. Dle pohledu do rohů sem během monzunu zatéká. Nicméně mám boiler s teplou vodou, který funguje. Teplá ale teče jen z kohoutku, sprcha tu není. Je důležité udržovat rovnováhu. Poměr cena - výkon je tu jeden z nejlepších dostupných. Inu, vládní bydlení.

Dneska jsem se dozvěděl, že elektřinu vypínají plánovaně. Ty tři dny, co tu jsem. Nahrávání a stahování velkého objemu dat rázem dostává punc adrenalinové hry. Když se do toho občas přimíchá ‚přírodní‘ výpadek, je o zábavu vystaráno. Pokoj bez běžícího stropního větráku funguje jako trouba. Myslím, že proto jsou Indové hubení. Zalezou domů a všechno vypotí.

Našel jsem místní Západní Kavárnu, ‚Old House cafe‘. Od místních podniků se liší v několika klíčových bodech: má skutečné dveře, klimošku a záložní zdroj energie, nevypadá jak 30 let starý vojenský bunkr, má funkční wifi, nabízí ledový kafe a majitel umí anglicky. Ideální úkryt před celým dnem bez proudu ve městě a na hotelu.

Abishek (majitel kavárny) je v pohodě Ind. Nechává mě u sebe vysedávat a pomohl mi vyjednat praní. Pro údržbu oblečení v čistotě mám dvě strategie. Buď ho průběžně ručně odmývám, nebo ušpiním všechno a pak to strčím do pračky. Teda… Patankot je natolik malý, že tu pračky a prádelny nevedou. A tak jsem všechno strčil do rukou starému pánovi, který to ručně vypere za mě. Pětka za triko, pár korun za ponožky. Dvě pětky za mikinu. Kapesník zdarma…

Jedno z klíčových pravidel Indie zní - vždy, všude a vždy osobně vyplň všechny formuláře. Pro místní jsou hádankou na úrovni Enigmy. Nad jednou stránkou dokáže tým Indů strávit (a stráví) celý den. Na hotelu z toho mají takovou trému, že cizincům účtují extra dolar za zavedení do systému. Na poště můj balík do Čech dostal velmi kreativní adresu. Město: 81801 (špatně opsané PSČ). Země: Evropa. PSČ: Čes_á. Jsem zvědavý, komu balík dorazí. Možná na Hrad?

O nešťastném telefonu, důvodu mého kvašení v prádelně na hranicích, zítra. A pozítří snad alou do Nepálu! Jen tu někde musím najít dolar, bankovku, abych měl přesně na viza. Doufám, že nebudu přecházet sám.

Pětiminutová past na komáry: Vypni větrák. Začni se potit. Zabij tucet komárů. Vysprchuj se. Zapni větrák. Pro nejlepší účinek opakuj každou hodinu.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám