Hlavní obsah
Cestování

O povaze chtění v místech, kde je člověk plně odkázán na ostatní

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Hermit Voita

Šedavá nálada mraku sedícího na horských svazích

Doma se snažíme mít co nejvíce věcí pod svou kontrolou. Na průzkumných cestách to mám přesně naopak: lidé okolo mě určují téměř vše v mém životě.

Článek

Jmenuji se Vojta a jezdím světem za poznáním. Postřehy a zážitky téměř každý den sdílím v krátkém deníku, na který jsi právě narazil/a. Letos projíždím od západu na východ (a možná zpátky) Himaláje. Mapu a další detaily najdeš na https://beacons.ai/hermitvoita.

Mám vrozený talent na nacházení těch nejzapadlejších, nejusmolenějších, ale zároveň nejhřejivějších a nejkouzelnějších příbytků. Jako ten Nirvana mámy.

Ke snídani je čínská nudlová polívka s býlím. Na hony vzdálené palačinkám, nebo chapati s vajíčky v hotýlcích. Žaludek zahřeje, ale trekera daleko nedostane. Aspoň se poprosím o pitíčko na cestu a překvapí mě, že je jen šest měsíců staré.

Znovu se drápu nad helikoptéry a letadla. Průsmyk leží na ose KTM - západní Nepál a tak mi neustále hučí do uší. 1 000 metrů zpátky do mraků. Jako včera mi další babička udělá chowmein (nudle s býlím) k obědu. Jako včera vezme cenu od oka a vrátí mi o trochu míň. Jako včera to nechám být.

V základním táboře pod Peekey jsou tři hotýlky, ztracené v mlze a čase. První dva v 3 540 metrech účtují ceny z pod Everestu, vážně? Třetí, hádáš správně. Koupelna bez vody, pokoj bez elektřiny, wifi - cože, menu - k čemu. Vaříme dal baht s býlím k večeři a nudlovou polívku ke snídani. Tak ubytuješ se?

Záchranná kotva: wifina z jednoho z předražených hotýlků dosáhne do jídelny a dostane se mi omelety a domácího chilli k zahnání trudnomyslnosti z býlí. Večer se všichni místní sejdou v jídelně: nejvyšší čas jít na kutě. Stejnak musím o páté vstávat, abych se šel naposledy projít po vršcích místních hor.

Sním o buřtech a slanině, holkách a hrách. V průměru na cestě potkám jednoho cizince za den, ale večery trávím výlučně s majiteli a majitelkami hotýlků. Někteří se o mě nestarají, jiní mě pozorují při jídle. Většina mě chce primárně mít z krku, aby se mohli vrátit ke svému životu. V těhle místech není samota výhodou.

Na cestě se mi jen vzácně dostane toho, co bych chtěl. Spíše naopak, většinou se mi dostane něčeho zcela jiného. A tak jsem se naučil přestat chtít, jakkoli to dovádí mé kamarády k zoufalství. „Co chceš?“ „Mmmm.. chci? cože? Ne, díky.“

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám