Příjezd džípem k hlavní dálnici na Mt. Everest

Foto: Hermit Voita

První výhledy na Himalájský masiv při cestě džípem pod Mt. Everest.

Lukla je hlavním letištěm v oblasti. Místní se k ní snaží udělat silnici. Chybí jim asi 20 kilometrů, které je třeba dojít pěšky.

Jmenuji se Vojta a jezdím světem za poznáním. Postřehy a zážitky téměř každý den sdílím v krátkém deníku, na který jsi právě narazil/a. Letos projíždím od západu na východ (a možná zpátky) Himaláje. Mapu a další detaily najdeš na https://beacons.ai/hermitvoita.

Brzké ráno dnes znamená 8 hodin. Po hustém dešti o včerejší noci je ráno průzračně čisté. Alespoň na několik hodin, jak už to chodí.

Je před námi 6 hodin v dalším džípu,  ale cesta je zablokovaná dělníky, kteří ji opravují. Projet se dá jen třikrát za den, v deset, dvě a pět, když mají pauzu. Ranní okno nestíháme, a tak máme čas.

S Martinem jedeme na korbě pick-upu. Skvělé výhledy, ventilace, místo k natáhnutí nohou… Stylový způsob úniku z motorizovaného světa. Cestou ještě poslední kafe na oslavu toho samého.

V poledne stavíme na oběd a začíná pršet. Široké údolí, kterým jedeme, se zatáhne a svět znovu zmizí. Se štěstíčkem se nám vrátí v půl čtvrté, akorát když vystupujeme z džípu.

10 kilometrů po rovince a dolů jsou pro odpolední šlapací rozcvičku ideální. Počasí se rozhodne nás podpořit, a tak jdeme pod čistým nebem. Odcházíme pár mladíků se sbíječkami, kteří dynamitem odstřelují hory. Za několik let tudy už povede cesta do Lukly, odkud se nyní tradičně začíná po přeletu z KTM. Po zbytek času potkáváme oslíky, scházející z hory s prázdnými plynovými bombami a hrubými pytli.

Spíme o pár kilometrů před přípojkou naší cesty na hlavní tah vzhůru z Lukly, ale i tak jdeme s půl tuctem dalších pasažérů a potkáváme mnoho dalších, trek akorát končících. Den za dnem bude lidí akorát přibývat.

Dneska zalézáme do další poklidné ubytovny. Dorazili jsme ještě později než včera, a tak jsme si rovnou objednali další Dal Bhat a rozpustili noc v léčivém spánku.