Hlavní obsah
Cestování

V Indii se lelkuje

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Hermit Voita

Výhledy z Mussoorie na Dehradun.

Jedna z klíčových ingrediencí cestování je trpělivost. A v Indii to platí dvojnásob.

Článek

Jmenuji se Vojta a jezdím světem za poznáním. Postřehy a zážitky (téměř) každý den sdílím v deníku, na který jsi právě narazil/a. Letos projiždím od západu na východ (a možná zpátky) Himaláje. Mapu a další detaily najdeš na https://beacons.ai/hermitvoita.

Cvičení dalekozrakosti

Motýlí efekt v lidském životě: jedna událost vedoucí ke změnám nikoli v prostoru, ale čase. Přijmutí oproti egem hnanému odboji (proč zrovna já) je prvním krokem k úspěchu nejen při cestování. Trpělivost, s kterou přichází pochopení následků, je moudrostí vetknutou do Cesty.

Ukáži ti to.

Déšť z rána. Povídám si s klukem z vedlejší postele. Také míří do Dehradunu, ale ještě není sbalený. Vyrážím, když se počasí zklidní.

Autobusová stanice, lístky se prodávají u okénka. Jsem druhý v řadě, ale to v Indii nestačí. Nacpe se přede mě chlap… A koupí posledních deset míst. Prodavač mě odbude. Autobus je plný.

Hodinu a půl na krajnici čekám na další. Okolo se hromadí lidi, ale okénko zůstává zavřené. V mezičase:

  • Oživím svůj WorkAway účet v přípravě na období dešťů.
  • Vyřídím si několik administrativních emailů.
  • Čekám ve slunci, zatímco nad městem (Atul mi dal vědět) se roztrhly mraky.
  • Hashim, kluk z hostelu, mě dožene a povídáme si.

Hashim má vágní cíl prozkoumat všechny státy své domoviny. Po několika letech cestování už mu jich chybí jen pár. Indie je jednou z těch zemí, kde nikdy nedojdou místa na objevování.

Navíc rád chodí po horách a dal mi pár rad, které zužitkuji při vlastních výletech.

Atul má práci a prší. Navíc je muzeum, kam jsme chtěli, zavřené. Kdybych byl přijel dřív, v ničem bych si nepomohl. Spíš naopak…

Ve městě si s Hashimem dáme oběd a on vyrazí do svého hostelu. Já jdu na vlakovou stanici si koupit lístek na další úsek mé cesty.

V Čechách je národním sportem stěžovat si na politiku a mizernej den, ve Francii pálení vlastních měst, v Anglii stávkování… v Indii to je lelkování.

Další fronty, nefunkční přepážky a čekání. Proč jsou v kanclu 3 pokladní, ale nikdo neprodává lístky… čas v Himálajích má dvě kvality. Teďne teď. A nikdo neumí vysvětlit, proč je čas ten či ten. A tak větříc změnu ve vzduchu lelkuju.

Stříbrné lemování: všechna výbava byla doručena a funguje. Druhé Vánoce. Další kapitola eposu nikdy ideální: dočíst obě knihy z Dharamshaly (já vím…) a najít Čecha, co je s dalšími nadbytečnostmi s sebou vezme zpátky.

Vlak vyjíždí v 23:30. Nebe je dnes extra štědré a voda se z temnoty valí v jednom dlouhém provazci. Jak poznamenal Atul: „Tohle není počasí typické pro březen.“

Čas v horách, zdá se, je ne teď.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám