Hlavní obsah
Nakupování

Nechci používat samoobslužné pokladny a skenery. Je to pro mě zbytečnost, která krade pracovní místa

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Seznam.cz

Ve většině velkých supermarketech nejsou nic výjimečného samoobslužné pokladny. Oblíbenou novinkou jsou také skenery, díky kterým si lidé snímají čárové kódy a udávají počty kusů sami, již během nákupu. Nemusí tak stát ve frontě a vědí, kolik utratí.

Článek

Pokud pomineme vesnické obchody a maloměsta, není nic mimořádného, že někteří z nás již řadu let ke klasické pokladně nechodí a při nákupu se obslouží zcela sami. Ovšem jsou i tací, kteří k této moderně nepřičuchli a vždy jdou raději ke klasickému pásu a živé paní prodavačce. Přesně jako já.

Pokud se na toto téma dáte do řeči s rodinou, sousedy, kamarády nebo kolegy, můžete se dostat do zajímavých debat a klidně zjistit, že na ně existují zcela diametrálně rozličné názory v jedné věkové kategorii.

Existují statistiky, které říkají, že jsou vnímány spíše pozitivně. Dovedu to pochopit. Vlastně ještě aby ne, urychlují odbavení zákazníků, eliminují fronty u pokladen a šetří čas strávený v obchodě. A jak je znáno, čas jsou peníze. Věty typu: „To zase jede jen jedna pokladna?!“ Jsou ta tam.

ALE, i přes svou oblíbenost mají spoustu nevýhod. I přes pokročilé technologie a nástup umělé inteligence jsou stále zlodějíčci, kteří je dokáží obelstít a okrást podnik i o pěkných pár stovek či tisíc korun.

Pro někoho mohou být nepřehledné, zejména při vybírání konkrétního druhu pečiva.

O absenci mezilidské interakce ani nemluvě. Já, která nakupuji i v místním malém obchodě si nedovedu představit, že bych při nákupu neměla možnost pozdravit prodavačku a popřát jí hezký den. Některým tedy může chybět lidský faktor ať již v podobě komunikace nebo v podobě toho, že se rádi nechají obsloužit.

Roli hraje i velikost nákupu. Osobně bych s malým nákupem neměla asi potíž u tohoto typu pokladny, ale nedovedu si tam představit markovat velký nákup.

Anketa

Jaký typ pokladen preferujete vy?
Klasické pokladny s paní prodavačkou
60,9 %
Samoobslužné pokladny
26,1 %
Skenery
13 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 23 čtenářů.

Osobně si raději vystojím frontu, než abych šla k volné samoobslužné pokladně. A to i přesto, že pracovníci u samoobslužných pokladen často vyzývají k tomu, abychom my, nakupující šli za nimi, jelikož jsou zrovna volné.

A to mě obtěžuje. Stalo se mi již několikrát, že mě paní, která dozorovala u samoobslužné poklady vyzývala ať jdu tam, že mi i pomůže. To je v pořádku. Vadilo mi ale, že nedokázala pochopit, že prostě nechci. Nemám to ráda a nelíbí se mi to. Mohu si vybrat to, co preferuji.

A nakonec je mi líto, když prodavači a prodavačky dostanou výpověď pro nadbytečnost, jelikož pravděpodobně jsou tyto typy pokladen efektivnější a méně nákladné. Ovšem zaměstnanci musí platit bydlení, energie, stravu apod. A to je podle mě cesta do záhuby.

Kdo ví, co v budoucnu přinese umělá inteligence.

Zdroje:

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz