Článek
Zažila to snad každá mladá dívka či žena. Puberta, dospívání a první lásky. Vtípky a narážky od typu: „Ta je plochá jako baterka“, anebo: „Ta má hrudník po tátovi“.
Ano, podle mého názoru tento tzv. komplex ze strachu z odmítnutí úpravami rtů pouze navazuje na prvotní problémy. Tím byly hlavně nevhodné komentáře ohledně „obdařenosti“ nebo naopak „neobdařenosti“ žen v oblasti hrudníku. Či dalších povrchních kritik ženského vzhledu.
Ženy chtějí být odjakživa obdivované, lovené a také milované. Místo toho, aby byly tyto skutečnosti přirozenou součástí, dámy od mládí podstupují drsnou kritikou, a to rozhodně na sebevědomí nepřidá.
Naopak spousta žen se v tomto období uzavírá sama do sebe. Přicházejí první negativní myšlenky či dokonce deprese.
Protože mnohdy to nejsou jen muži, kteří si dovolí soudit jiné ženy, ale jsou to dívky navzájem, které dokáží poukazovat na vzhled jiných slečen.
Pokud je žena silná osobnost, dokáže se nad povrchním hodnocením svých protějšků povznést, nebo jej ignorovat. V dnešní době sociálních sítí a nenávistných komentářů však stále častěji dochází až k sebepoškozování.
V krajním případě se některé méně sebevědomé dívky mohou dostat až do situace, kdy dokonce mohou přemýšlet nad sebevraždou. A pokud v tento moment nevyhledají odbornou pomoc, může to skončit opravdu tragicky.

Ilustrační obrázek
A já se ptám. Jsou to opravdu ženy těmi, kdo určuje módní trendy v oblasti plastických operací, zvětšení rtů a případně jiných, ne úplně přirozených úprav vzhledu? Nejsou k těmto krokům nakonec dotlačeny okolím?
A co ty další mladé dívky, které vyrůstají, dospívají a směřují do této možná již trochu zvrácené doby? Jak můžeme vychovávat naše dcery s vědomím toho, že jednoho dne se nás třeba zeptají: „Mami, myslíš, že bych měla podstoupit operaci prsou?“
Do jaké jsme se to vlastně dostali doby. Pamatuji si, jak se dříve říkalo: „V přirozenosti je krása“. Některé holky byly, podle mnohých, dokonce mnohem krásnější, když se nelíčily. Některé to naopak trochu potřebovaly, aby lehce vynikly. Bavíme se však o úpravách, které nebyly na celý život a už vůbec neohrožovaly zdraví.
Další stránkou je ta finanční. Možná právě i kvůli tomu, že plastické a jiné úpravy jsou poměrně výdělečným byznysem, je tento směr protěžován v různých internetových reklamách. Stejně tak i placenými propagacemi nejznámějších influencerek na sociálních sítích.
Z prvotní snahy zvýšit si sebevědomí a zalíbit se, se tak stal módní trend. Otázkou zůstává, co přijde poté. Objeví se nové, ještě více výrazné směry, které budou určovat ideál krásy? Nebo se naopak navrátíme k přirozenosti?
Zdroje: