Hlavní obsah

Cyklistický výlet na Šumavu, NEUVĚŘÍTE CO SE STALO!

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované.

Minulý rok o prázdninách jsme se já a můj dobrý přítel Emanuel Cihla rozhodli, že pojedeme na kolech na Šumavu. Náš výlet však neměl neskončil tak, jak jsme si představovali.

Článek

Já a můj dobrý kamarád Emanuel Cihla, jsme se letos o prázdninách rozhodli podniknout velkolepou výpravu. Vzali jsme svá kola a namířili si to na Šumavu. 
Tušili jsme že to nebude jednoduchá cesta, nicméně jsme byli nadšeni, kdybychom věděli, co nás čeká, asi bychom tak entuziastičtí nebyli. 
První chybou bylo asi, že jsem se celou štreku rozhodl podniknout na své skládačce, kterou jsem podědil po svém prapradědovi Evženovi. Ve své době to bylo
jistě dobré kolo, nicméně nyní mělo tak rezavé šlapky, že jsem s sebou musel vždy vozit kanystr oleje. Dalším problémem bylo, že nefungovaly brzdy. Na rovině 
to problém nebyl, neboť kolo na tomto povrchu nejezdilo rychleji než chůze průměrného seniora. Avšak z kopce mnohdy dosáhlo i 16 km/h. Při těchto rychlostech bylo možno brzdit pouze pomocí paty, brzo se ukázalo, že negativem tohoto způsobu jsou rychle prodřené podrážky. Už ve čtvrtině naší cesty jsem 
vystřídal pět párů bot. Jak si asi umíte představit taková cesta začala být rychle drahá. Při závěrečných propočtech jsem zjistil, že bych si za 
cenu, kterou jsem utratil na nové obuvi mohl pořídit nové luxusní kolo. To by však nebylo tak sentimentální. Přece jen kolo prapradědy Evžena je rodinným
dědictvím s bohatou historií. Zrovna na něm totiž vždycky ujížděl před četníky, když ve své době, každé úterý, kradl alkohol a hřebíky.

Dejme teď kolo stranou, neboť nebylo jediným nešvarem, který nás potkal. Jako další nepřítel se ukázal déšť. Pro nezasvěcené, kolo se výrazně liší od 
automobilu a jiných dopravních prostředků tím, že nemá střechu. Ve slunném počasí to není problém, při dešti už to taková idyla není. Člověk je brzo celý 
promočený a deštník se drží jen velmi těžko. Koupili jsme si tedy stylové pláštěnky, které by nám záviděl každý Brit. Problém byl tímto vyřešen. Jednou se 
sice Emanuelovi stalo že se mu pláštěnka zapletla do řetězce, kvůli čemuž upadl a zlomil si malíček, mimo tuto maličkost bylo však už vše v pořádku.

Nevím jestli jste někdy přepravovali těžké věci v krosně, není to žádný med. Ve své krosně jsem tentokrát převážel tak těžký náklad, že jsem se mnohokrát málem převrátil. Vezl jsem totiž vařič s plynovou bombou, abychom si měli s Emanuelem, kde ohřát oběd.

Přes všechny tyto nepříjemnosti jsme na místo dorazili za měsíc a užili si příjemný týden dovolené.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám