Hlavní obsah
Názory a úvahy

Špatná, nebo dobrá zpráva?

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Koncertní turné 2023 Jiřího Korna je beznadějně vyprodané. Je to dobrá, nebo špatná zpráva? Pro mě osobně rozhodně špatná, ale pro naši zemi je to zpráva naprosto skvělá.

Článek

Znáte ten příběh o tom, že vlastně neexistuje žádná špatná a žádná dobrá zpráva?
Jde jen o úhel pohledu.

Včera se mě například můj osmiletý syn zeptal: „Tati, víš, co by bylo špatný?“

Napadla mě samozřejmě spousta věcí, ale jako správný táta jsem řekl: „No, to nevím…“

A Bertík pokračoval: „Kdyby vyhořela továrna na Pokémony!“

V duchu jsem si pomyslel, že to by vlastně nebylo tak špatné, dokonce jsem si uvědomil, že přesně tohle už jsem si několikrát přál.

Inu, pro někoho špatné, pro někoho dobré…

A přesně tak je to s Jiřím Kornem. Přesněji řečeno s jeho koncertním turné, které se koná od února do května tohoto roku (2023). Prodej byl zahájen 23. listopadu 2022 a během pár hodin (sic!) bylo celé turné vyprodané. O tomto turné jsem se dozvěděl díky ranní show Evropy 2, kterou jsem bohužel nucen poslouchat (tentokrát díky za to) během cvičení ve fitku. Bylo to ve středu 24. listopadu a hostem Leoše Mareše a spol. byl právě můj oblíbený Jiří Korn. Proč uvádím tyto podrobné časové souvislosti?

Protože když jsem se za dva dny nato rozhodl lístky koupit, tak už nebyly. Prostě vyprodáno. No, abych nekecal: běžných lístků za 2 490 Kč už bylo zatraceně málo, a to jsem se schválně díval i do vzdálenějších míst, kam bych asi normálně nejel (do Znojma však pouze jeden), ještě však bylo dost lístků Platinum za 4 990 Kč a VIP Platinum za 9 990 Kč. Ne, že bychom na to jako rodina neměli, ale deset nebo dvacet tisíc korun dát za koncert je pro inspektora Šetřílka fakt dost. (Mimochodem: v době, kdy píšu tento článek, bych ještě pořád mohl objednat jeden lístek a jet na koncert například do Krnova…)

Takže pro mě osobně je to rozhodně velmi špatná zpráva. Neuvidím (a neuslyším) na vlastní oči jednu z největších legend české hudební scény a mého oblíbence Jirku Korna. Vždycky jsem ho obdivoval, výběr z jeho písní jsme poslouchali v autě s naší kapelou na dlouhých cestách po světě. Jeho písničky mě provázejí od mládí, i teď, když píšu tento text, si pouštím jeho největší hity. A že jich je…

Ale tím jsem s výčtem špatných zpráv u konce.

Dál už jsou to jen zprávy dobré. Proč?

1. Lidé jsou ochotni v době energetické krize a blížící se hospodářské recese vydat poměrně značnou částku za kulturní vystoupení, tedy za zbytnou věc. Vycházím mimo jiné z předpokladu, že na koncerty chodí lidé alespoň ve dvou, nejlépe v páru, kupují tedy pro jednu hospodářskou jednotku (rodinu nebo pár) lístky dva = minimálně téměř 5 000 Kč. A to je dobrá zpráva nejen pro Jirku Korna, ale i pro jeho muzikanty a produkci celé tour.

2. Na některých místech jsou vyprodané i dražší vstupenky Platinum a VIP Platinum. A to je dobrá zpráva pro celou ekonomiku: mezi námi jsou pořád ještě lidé, kteří mají hodně peněz. A pokud je hodlají vydávat tímto způsobem, je to skvělá zpráva dokonce pro celou kulturu. Dá se totiž předpokládat, že to jsou lidé, kteří nemají hluboko do kapsy a kteří si rádi dopřejí kulturních zážitků více.

3. Další dobrá zpráva se týká volby interpreta: za mě rozhodně dobrá volba (viz výše). A pokud se několik tisíc lidí z celé ČR rozhodne navštívit koncert Jiřího Korna, legendy české pop-music, tak to není s úrovní vnímání kvality kultury našich spoluobčanů tak špatné.

Takže: nakonec vlastně dobrý!

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz