Článek
Jen napněte smysly a zbystřete svoji pozornost. Přiznávám, že to, co se chystám prezentovat, není můj nápad, ale výplod obchodníka, který v tomto novém oboru kšeftování prošel průpravou, jenž z něj doslova vytvořila průkopníka, jakým byly v dobách velkých objevů Marco Polo a Kryštof Kolumbus. Jde o manévr, který musí předcházet obchodní činnosti, a to takové, která z principu nemá ambice být atraktivní. Tímto úvodním manévrem nabudí očekávání velkých události.
Obsahem musí být témata ve skrze aktuální a vývojný. Musíte oslovit vyhraněnou skupinu obyvatel, která už existuje a která na velké události věří. Chopte se této situace vzniknuvší bez vašeho úsilí. Klientelu zdědíte od předchozích průkopníků, kteří už vyčpěli, nebo jsou jednou nohou v kriminále. Ti jsou už zapomenuti. „Enkláva“ je k dispozici. Musíte slíbit něco velkolepého. Neslibujte stadion pro Sáblíkovou. To už tady bylo, stejně jako slib odvážlivce z pódia: „pošlete mě do Moskvy a já Vám přivezu levný plyn“. Slibte jim demisi vlády tak šikovně, aby si ti ambicióznější mysleli, že nastává jejich příležitost. To bude jejich velký omyl, protože nastává příležitost vaše.
Nenápadně a mimochodem připojte k oprávněnému očekávání finančního daru přítomných demonstrantů Váš produkt. Třeba čepici. Nesmíte říct: „Kupte si čepici za 500 Kč“. To Vám nesežerou, když si spočítají, že má cenu tak 35 Kč. Musíte říct: „My si vážíme vaší finanční pomoci, která je pro pořádání akcí jako je dnešní, zcela zásadní“. Obdivujeme každého dárce a rozhodli jsme se odměnit dárce nad 500 Kč čepicí s naším logem. Demonstranti a 500 Kč nejsou nijak v rozporu a vy máte naději, že prodáte do příští demonstrace „patrně poslední“ cca 20tis. čepic. Ani Tomáš Baťa takhle nezačínal, tak chutě, chutě. Neděkujte mi. Já jsem to pro vás, milí čtenáři, udělal rád. To abyste prozřeli.
I. N.