Článek
Bohužel, jak už to bývá u této autorky, článek je plný nesmyslů. Do očí bijící hloupost je, že cestující posílali vzkazy svým blízkým. Jak, v roce 1982? Poštou? Škrábali do kamenných destiček? Jediné, co je nepopíratelný fakt, je datum a výška ve které došlo k vysazení postupně všech čtyř motorů. I jména členů posádky souhlasí. Po startu z Kuala Lumpur letadlo nastoupalo do letové hladiny 37 000 stop. Let probíhal normálně. Sopka Mt Galluggunug, kterou let křižoval, soptila naposledy v roce 1918. Ale v nešťastný den 2. dubna 1982 vychrlila vysoko sopečný prach a to ve chvíli, kdy se blížil let Speedbird 2 (volací znak letu G-BDXH do Perthu). V 9:40 posádka viděla podivný mrak stoupající k nebi. V 9:42 vysadil motor č.4. V 9:43 vysadili postupně 2, 1 a 3. V 9:43 posádka vyslala nouzový signál „may day, may day“ Letadlo opustilo hladinu 370. Díky ztrátě elektrické energie, přestal odpovídač vysílat kód, který na radarech zobrazí polohu a volací znak letadla. Nešťastné Jumbo zahlédla posádky letadla Garuda. Posádka se rozhodla bez motorů doplachtit do Jakarty. Mezi tím se podařilo palubnímu mechanikovi nahodit pomocnou jednotku APU, která obnovila dodávku elektrické energie a začala přetlakovat kabinu. Letadlo klesalo rychlostí 7-8000 ft/min. Ke vší smůle kyslíková maska palubního mechanika přestala fungovat.
V hladině 200 začala dodávka kyslíku do masky mechanika. V 9:55 se pokusil nahodit motor motor č.4.Motor se začal pomalu roztáčet vzduchem od APU. Nakonec naskočil! V hladině 175 se obnovilo přetlakování kabiny cestujících. V 9.57 se podařilo postupně nahodit motory 3, 1 a 2. To už byli ve výšce 120 000 ft. Letadlo začalo mírně stoupat, aby přeletěli hory před letištěm. Ve výšce 150 000 ft jim opět vypadl motor číslo 2. Na tři motory dosedli na dráhu letiště v Jakartě. Když si posádka po přistání prohlížela letadlo, vypadalo, jako by ho někdo celé osmirkoval! U motorů Rolls Royce RB 211 byly lopatky dmychadel tenké a zkrácené! Div, že takové motory dokázaly letadlo dostat až na letiště. Sopečný prach motory zcela zničil a přesto i když s velmi omezeným výkonem, dokázaly letadlo dotáhnout na letiště. Jeden motor v řezu je v muzeu společnosti Rolls Royce v Derby.