Hlavní obsah

Další blábol autorky

Foto: jan Cech

OK-NAA v hangáru před opravou. Dnes je v muzeu Kbely

Paní autorka opět popisuje událost která se udála trochu jinak

Článek

Druhého ledna nám volali dispečeři, že na prahu dráhy 31 stojí osmnáctka připravená ke startu a že do ní narazil nejspíš pluh uklízející sníh. Vzali jsme nádrž na kolečkách a vyjeli jsme na dráhu. Za „hasičárnou“ ležela na sněhu sto třicet čtyřka OK-CFD. Měla ulomené křídlo a z druhého křídla koukal podvozek, který nevydržel „měkké“ přistání. Kolem letadla ve sněhové břečce v polobotkách podupávali cestující. Zeptal jsem se zimou se třesoucí letušky Kolínové, kde se tam vzali. „Tak to tedy nevím. Do něčeho jsme narazili a dopadli jsme vedle dráhy. Klouzali jsme po sněhu a tady jsme se zastavili.“ Láďa Brož, stevard mě požádal, jestli bych nemohl sehnat autobus, že posádka je k ničemu. Volal jsem vysílačkou dispečerům, že u dráhy leží mašina a že jsou cestující venku, ať pro ně někdo přijede. Šli jsme k hasičům, kteří v té době sídlili kousek od ležícího letadla. Zvonili jsme na ně, napřed nás poslali do temných míst, řekli jsme jim, že kousek od „hasičárny“ leží na zemi letadlo. Teprve, když rozespalý hasič vylezl do sněhu a viděl tu hrůzu, běžel zpět a všechny vzbudil. I když jejich povinností je sledovat každé přistání…

Autobus odvezl cestující, druhý autobus jel na konec dráhy, kde stála osmnáctka už s vypnutými motory. Přivezli schody a cestující přestoupili do autobusu a mechanik konečně viděl, co se stalo s jejich letadlem. Takže žádné, že před tím obcházel letadlo. Jak by se asi z letadla dostal před přistavením schodů?

Posádka OK-CFD byla odvezená na leteckou inspekci k prvnímu výslechu. Pravdou také je, že si v danou chvíli dispečeři měnili službu. Druhý pilot Sedlák v televizi blábolil o tom, jak vlastně letadlo zachránil. To, že sedali podle ILS a byli při tom o sto metrů níž, než měli být, na to nějak zapomněl. Kdyby byli na „glide pathu“, neboli sestupové rovině, osmnáctku by minuli. Čili i chyba posádky.

OK-NAA byla přetažená do hangáru F. Tam dostala novou směrovku a šla opět do vzduchu. Po skončení kariéry byla přelétnuta do Kbel, kde je vystavená dodnes. OK-CFD byla přetažená před hangár a později sešrotovaná.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít publikovat svůj obsah. To nejlepší se může zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám