Hlavní obsah
Názory a úvahy

Otrava Bečvy - kauza obnažující dysfunkčnost byrokratického státu bez morálky a odpovědnosti

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Jan Tománek

mrtvé ryby z Bečvy

Příběh selhání politiků, kteří zřejmě nějakým způsobem ovlivnili lidi v institucích a ti pracovali dle zadání, přičemž předstírali nebetyčné úsilí a hráli divadlo pro občany, kteří je platí z daní (jsou daně vstupenkou na špatný film?) právě začíná.

Článek

Pár slov úvodem. O otravě řeky Bečvy jsem se dozvěděl z médií. Udivilo mě, že ani po třech letech nepřestala rezonovat mediálním prostorem a budit emoce. Proto jsem poslední měsíce věnoval detailnějšímu získávání informací. Výsledek mě nepřekvapil. Mainstreamová média informují o kauze povrchně, bez odpovídajícího vhledu, malá média naráží patrně na finanční limity a z materiálu nedokážou vytěžit ani z poloviny veškerý potenciál.

V podstatě shodný názor mi sdělil spolužák z gymnázia, nyní student UK v Praze. Pomohl mi s vyhledáváním materiálů a provedl jakousi oponenturu mých analýz a závěrů. Byl překvapen rozsahem selhání jednotlivců a institucí a jejich podílem na „nečisté hře“. „Jsme svědky něčeho velkého. Něčeho, co přerostlo rámec fantazie mnohých občanů“, pravil jedno odpoledne v suterénu restaurace nedaleko Florence. Měl pravdu. Příběh selhání politiků, kteří zřejmě nějakým způsobem ovlivnili lidi v institucích a ti pracovali dle zadání, přičemž předstírali nebetyčné úsilí a hráli divadlo pro občany, kteří je platí z daní (jsou snad daně vstupenkou na špatný film či divadelní frašku?) právě začíná.

Protože rozsah materiálu by vydal na knihu, rozhodl jsem se popsat vše případnému čtenáři v kapitolách, jejichž počet odhaduji mezi 20 a 30. V rámci časových možností se budu snažit, aby nový díl byl k dispozici vždy v pondělí. O kauze Bečva bylo napsáno celkem dost, budu se snažit neopakovat již mnohokrát vyřčené či napsané a začnu netradičně odzadu, přesněji dnem 23. 10. 2023, kdy byl vynesen nepravomocný rozsudek. Doplním, že jsem byl překvapen, jaké množství zajímavých a detailních informací jsem nalezl ve FB skupině „Otrávená Bečva nám není lhostejná“.

Pro osvěžení paměti přikládám ještě odkaz na jeden zajímavý komentář k rozhodnutí vsetínského soudu:

https://denikreferendum.cz/clanek/35752-rozsudek-k-otrave-becvy-selhani-soudkyne-gerlove-ztizilo-hledani-vinika

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz