Hlavní obsah
Lidé a společnost

Velikonoční znovuzrození mého muže

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Jana Slaninová/Canva/AI

Neuměla jsem si až do dnes představit, že se budu o někoho tolik bát. Že budu uvnitř vyšilovat, ale přesto udělám všechno, co je v mých silách.

Článek

Ráno začalo pohodově, jako každý jiný víkend. S manželem jsme žertovali, smáli se a já šla připravovat vejce na placato. Rozuměj volské oko. K tomu rajčata, trhaný salát. Běžný pohodový den.

Foto: Jana Slaninová

Snídaně by Jana Slaninová

S pozitivní náladou jsme se pustili do jídla a dál se bavili o všem možném a rozebírali jsme virální video, které můj muž nahrál na TikTok jen tak bez příprav a nacvičování a za dva dny nabralo neskutečných šestnáct tisíc shlédnutí. Umí pobavit a dost často mě rozesměje.

Pohoda, slunce za oknem, blaho na talíři. Jenomže v jeden okamžik se zakuckal a začal rudnout. Ptám se: „Dobrý?“ Jenom zavrtěl hlavou a dál nemohl popadnout dech. Vyletěla jsem rychlostí, kterou jsem sama nechápala, ale každá ztracená vteřina by mohla být fatální.

Začala jsem jej bušit do zad, ale stále víc rudnul a začal se mi ze židle kácet do strany. Vytáhla jsem ho s vypětím sil (není žádný drobeček, má 112 kilo) do sedu a ve vteřině jsem stihla udělat víc věcí najednou Pravou rukou jsem ho přidržovala, levou mu loktem dávala herdy do zad a kolenem jsem ho „kopla“ do hrudi a řvala na něj „Do hajzlu, dejchej, koukej dejchat!“

Vyprsknul, vyletělo z něj sousto a konečně získal trochu normální barvu a rozdýchal se. Jakmile jsem viděla, že už opravdu definitivně popadl dech, málem jsem upadla. Přestaly mě poslouchat nohy, z rukou jsem měla bezvládné a třesoucí se hadříky.

Povolily mi nervy a já začala nekontolovatelně brečet a třást se, jako kus sulcu na ložné ploše nastartovaného náklaďáku V3S. Takže dnešní den si budu připomínat, jako druhé narozeniny mého manžela a symbolika Velikonoc a vzkříšení mě úplně dodělala.

Takže pamatujte. Ačkoli se něco může zdát být zoufale ztracené, kdy vnitřní panika jede na maximum, ale necháte ji u ledu a jen děláte vše, co se v danou chvíli dá, může se stát i zázrak.

A já jsem v tuto chvíli vděčná dvojnásob.

Dnes jsem totiž měla jet za kamarádkou, jenže tu přepadla střevní chřipka a z plánu sešlo. Jsou věci mezi nebem a zemí…

Děkuju, že jsem si ho směla zachránit.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz