Článek
Tady v Praze jsem ovšem dostal studenou sprchu, protože nikoho ve velkých firmách samozřejmě nezajímalo, že jsem se postupně dokázal z kamelota na olomouckém nádraží vypracovat na majitele velkoobchodní firmy se třemi pobočkami, s několika desítkami zaměstnanců, a s téměř 3/4 miliardou korun obratu.
Šanci jsem však tehdy naštěstí dostal v O2 Czech Republic (děkuji 🙂), ale řekli mi, že jestli chci dokázat co umím, že mám začít tím úplně nejtěžším v oboru obchodu, tedy #door2door, a pokud do třech měsíců dokáži plnit jejich plán prodeje, udělají ze mne hned vedoucího týmu (na což tam někteří čekali už rok).
Tak jako se snažím celý svůj osobní život, i v podnikání jsem vždy upřímný, nelžu, a pracuji ve prospěch svých zákazníků, ne bez jakýchkoliv ohledů pro sebe či firmy pro které zrovna pracuji, což v tu dobu zrovna nebyl styl části door2door obchodníků (pamatuji si dodnes týmové oslavy a vyzdvihování těch obchodníků, na které obyvatelé domů zavolali policii 🙄).
Plán prodejů jsem splnil už ve druhém měsíci, vybudoval jsem si vlastní tým, a nastavil jsem svým nově přijatým lidem stejná pravidla, jaká dodržuji také já sám.
Tedy mimo samozřejmé odborné znalosti také zdvořilost, úcta, slušnost, poctivost, pravdomluvnost, a prozákaznický přístup.
Prodej door2door a někteří lidé v něm mne donutili přidat pro své lidi také pro mne jako #B2B obchodníka do té doby samozřejmá pravidla jako být slušně oblečen, nepít v práci alkohol, nesmrdět cigaretami, a nenadávat na zákazníky u domovních zvonků 😎.
A proč jsem si na to všechno zrovna dnes vzpomněl?
Po letech jsem totiž naletěl drzému a ulhanému dealerovi ☹️ (který si nezaslouží slovo obchodník) T-Mobile Czech Republic (viz jeho foto), který klasicky zvonil na všechny byty, ale bez představení se (z jaké je firmy a co nabízí) podvodně lákal lidi ke vchodu s tím, že ho za námi údajně poslal předseda bytového družstva 😡.
Protože s předsedou bytového družstva právě řešíme zásadní věc, tak jsem rychle seběhl dolů abych zjistil, že jsem jen naletěl podomnímu prodejci, který si u vchodu vesele kouří (!) ☹️, pije pivo (!) 😡, v průběhu hovoru se mnou si klidně hned dvakrát zvedl zvonící mobil 🙄, a ještě pomlouval 🤔 konkurenční společnost, od které už roky máme služby.
Podotýkám, že i když jsem požádal o nabídku (rychlosti optiky, cenové varianty), nic mi nedal, a když během hovoru se mnou už podruhé někomu klidně zvedl mobil 🙄, bez rozloučení jsem odešel.
Že tohle dělají obchodníci z externích firem chápu, tam nemá dodavatel plynu, elektřiny či ICT služeb možnost je přímo ovlivnit, a upřímně i proto si mnozí ty externí firmy najímají, aby za nimi podobné excesy nešly a nekazily jim jejich dobré jméno.
Ale proč si tohle dovolí v roce 2023 #T-Mobile? 🤔
EDIT:
Obdržel jsem od tiskové mluvčí Patricie Šedivé oficiální vyjádření T-Mobile z 10. 3. 2023, které velmi rád doplňuji:
"Externí obchodní zástupce není zaměstnanec TMCZ, ale partnerské firmy, odlišit je lze mmj. logem T-Mobile Osobně na vizitce. Každopádně i s externím obchodním zástupcem nás pojí smluvní spolupráce, kterou jsme díky tomuto podnětu okamžitě vypověděli.
Všichni naši obchodníci musí dodržovat etický kodex, který je k dispozici v přiloženém dokumentu. Na našich zákaznících nám velice záleží a každým takovým podnětem se zabýváme. Za neprofesionální vystupování partnera se velice omlouváme."
Děkuji T-Mobile za rychlou a rozumnou reakci 👍, přesně tak si představuji přijetí zpětné vazby u solidních firem 👏, a držím T-Mobile palce v dalším zlepšování služeb.