Hlavní obsah
Automobily a vozidla

Proč (ne)nakupovat u velkých autobazarů

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Jarek Jesenský

prodej auta

Svou osobní negativní zkušenost s velkými českými autobazary už má hodně z nás, a kdo ne, ten o tom jistě již něco četl nebo viděl. Po letech jsem prodával auto, tak jsem si to schválně zase vyzkoušel.

Článek

Jistě jste už v inzerátech na prodej aut mnohokrát viděli hlášku „autobazary nevolat“, přičemž si člověk řekne, že by na tom přece nemělo být nic špatného, a že by prodejce auta měl být jedině rád, když bude mít více zájemců.

Špatná pověst však velké české autobazary tak nějak předchází, tak jsem si řekl že jestli se mi ozvou, nebudu se jejich nabídce bránit, přijmu jejich nabídku s otevřenou myslí, a třeba už to aktuálně (po těch letech jejich různých nekalých marketingových triků) bude lepší.

Inzerát jsem si zaplatil na portálu SAuto, upřímně jsem uvedl i nafotil všechny kosmetické nedostatky typu škrábnutý lak nebo odřená kůže řadící páky, abych odradil zájemce požadující úplnou „leštěnku“, i když si kupují auto 10 let staré a za tu nejnižší cenu v Evropské unii, kterou jsem nabídl.

Jako první se mi z autobazarů hned v den zveřejnění inzerátu ozvala firma Auto ESA, a to SMSkou s tím, abych zavolal na jejich bezplatnou zelenou linku. Což jsem zkusil, ale nikdo to tam v pracovní době kupodivu nezvedal (za číslem zelené linky má každá schopná firma buď callcentrum nebo třeba telefony svých prodejců, a kdo je zrovna volný, ten to zvedne).

Po pár desítkách minut mi naštěstí zavolala nějaká paní z Auto ESA a potěšilo mne že byla zcela přirozená, a nijak emočně nepřehrávala své tvrzení, že o naše auto mají velký zájem, a chtěli by ho koupit.

Upozornil jsem paní z Auto ESA na to, že cenu mám odpovídající stavu auta, že níže nepůjdu, a že je v inzerátu kompletní popis i 45 fotografií. Požádal jsem, aby si jejich výkupčí můj inzerát prohlédl, a jen pokud bude skutečně auto chtít, že k nim do Štěrbohol na druhý den rád přijedu.

Paní z Auto ESA mi řekla že jejich výkupčí už můj inzerát viděl, že auto za uvedenou cenu opravdu chtějí, ať klidně přijedu.

Ještě jsem se zeptal zda u nich nestrávím několik hodin, a paní mne ujistila, že když mne objedná na konkrétní termín, bude výkup do hodiny hotový.

Tak jsem do Auto ESA přijel, a když se po cca čtvrt hodině nezájmu z prázdné kanceláře pokusil okolo mne nenápadně zrychleným krokem projít někdo zdánlivě místní, hned jsem ho odchytil s tím že jsem předem objednaný na dobu před čtvrt hodinou, a jak to tedy vypadá.

Podle pána prý to vypadá tak na hodinu než na mne přijde řada, tak jsem zavolal té paní z Auto ESA, která mne do toho všeho svým lživým příslibem navrtala, co s tím hodlá dělat.

Paní mi řekla že přijímacím technikům zkusí zavolat, ale v tu chvíli už jsem z jejího hlasu poznal, že si je velmi dobře vědoma nemožnosti splnit svůj slib, což se později i potvrdilo.

Tak jsem zavolal druhému zájemci o naše auto, kterému jsem řekl že mám teď hodinu čas, a chce-li se na auto přijet podívat, že stojím v Auto ESA. Pán se rozesmál s tím, že tam jsem nejspíš úplně marně, což jsem potvrdil, že s tím tak nějak počítám, ale že jsem si to po cca 10 letech od mé úplně stejné špatné zkušenosti v AAA Auto chtěl ověřit.

Pán přijel, auto si prohlédl, změřil lak, projel si ho se mnou okolo Štěrbohol, a řekl mi že ho bere. Poprosil jsem ho jestli může počkat, že mne zajímá rozhodnutí technika Auto ESA, který už si mne mezitím přivolal na prohlídku našeho auta. Druhý zájemce byl naštěstí v pohodě a se smíchem souhlasil.

Po chvíli si mne technik Auto ESA zavolal, řekl mi že za tu moji jim předem známou a po telefonu „odsouhlasenou“ cenu auto určitě koupit nemůže, a na kolik prý jsem ochoten cenu sundat.

Tak jsem technikovi Auto ESA řekl jen sbohem, vyjel ven z jejich pobočky, a za mnou od začátku požadovanou cenu jsem naše auto s radostí prodal sympatickému a trpělivému zájemci, který si naše krásné sportovně-manažerské auto evidentně bude užívat přesně tak jako já každou jednu jízdu v předchozích letech.

A těch už vím, že nejen AAA Auto, ale ani Auto ESA už fakt nikdy ne!

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz