Hlavní obsah
Automobily a vozidla

Jak si vybrat a koupit ojeté auto svých snů, tedy ne z velkých CZ bazarů

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Jarek Jesenský + AI

Po několika mých fakt špatných zkušenostech ve velkých českých autobazarech a mnoha negativních recenzích na ně je jasné, že jsem si své vysněné ojeté auto koupil úplně jinde, o což se rád podělím.

Článek

Osobně jsem si při výběru auta vyfiltroval v mobilní aplikaci Mobile.de můj tehdy vysněný model, přijatelný ročník, motorizaci, výbavu, barvy karoserie a interiéru, plus možnost odpočtu DPH kvůli nákupu do firmy.

To vše pouze z Německa, protože jde (oproti jiným zemím) většinou o majiteli dobře opečovávané, silnicemi a počasím nezničené vozy s vyšší výbavou, kde nejsou přetočené tachometry.

Podle toho kolik kusů mi vyjelo v mém cenovém limitu, jsem musel buď slevit z některých parametrů (když málo), nebo jsem si naopak mohl vybrat novější rok výroby, když bylo aut mnoho desítek.

Na mírně širší filtr jsem si nastavil notifikaci, v podstatě každý den mi přišlo upozornění na několik nových aut, a cca po 3 týdnech se konečně objevil můj vysněný vůz přesně ve výbavě, jakou jsem si představoval.

Zkušený automechanik se na dané auto může po rezervaci zajet sám podívat a vzít si s sebou řidiče pro zakoupené auto, i když riskuje zbytečnou cestu (náklady na PHM a promarněný čas obou, případně odměna kolegovi) v případě, že na místě zjistí nějaký problém neuvedený v inzerátu (větší škrábance, karoserie po kroupách, zvuk motoru, stav podvozku, bourané a opravované části, atd.).

Nezkušený kupující by si s sebou vždy měl vzít automechanika, což pokud nebude kamarád, může vyjít na několik dalších tisíc korun navíc.

I kdyby měl kupující v Německu vybráno více aut, může to vzhledem ke vzdálenostem mezi bazary pro něj i spolujezdce znamenat v Německu přespat v hotelu, tedy dalších několik tisíc korun navíc, a ani po několika prohlídkách nemusí najít to správné auto.

Nejlepším řešením je proto za mne zaplatit si raději profesionální službu „dovoz aut z Německa“, kde si stačí vybrat podle reálných referencí zákazníků (nikoliv těch nafejkovaných typu: „Josef P., 42 let: Maximální spokojenost!“) dané firmy tu nejsolidnější, která za přijatelnou cenu a v rozumných termínech nabízí to co si představuji.

Výhodou pro nás kupující neautomechaniky je, že si tyto dovozní firmy optimalizují cesty po Německu, znají všechny triky podvodných autobazarů (ano, i v Německu může nezkušený člověk naletět!), vědí co a jak kontrolovat, takže jejich ceny za prohlídku i nekoupeného auta v konečném důsledku vycházejí lépe, než kdyby se o to i poučený laik jako já pokoušel sám.

Menší firmy zkontrolované auto obvykle jen přivezou do Česka, větší firmy navíc nabízejí i ověření v databázích ukradených a bouraných vozidel, přepis na české značky, někdo poskytuje i předprodejní servis a vlastní záruku, atd.

Držím všem kupujícím palce.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz