Hlavní obsah
Internet a technologie

Jak jsem se stal obětí velké Samsung rodiny

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Jarek Jesenský

zařízení Samsung

Jako ajťák jsem nikdy neměl ani nechtěl žádné zařízení Apple, jedním z vícero důvodů byla přílišná segregace od ostatních značek a následné zneužívání tohoto postavení, promítnuté v cenové politice.

Článek

Jelikož se tam, kde nemusím, snažím nepodporovat nedemokratický čínský režim, moc možností mi tak dnes mimo Samsung nezbývá, když si chci koupit kvalitní velkou 4k televizi, výkonný mobil s co nejlepším fotoaparátem, velký tenký výkonný tablet a hodinky s eSIM tak, aby to všechno spolu na první dobrou spolupracovalo 🤔.

Stolní počítač nepoužívám snad již 20 let, notebook jsem si naposledy koupil tak před 5 lety a otevírám ho jen v případě nejvyšší nouze, což je naštěstí už jen tak 1× za rok 😎.

Veškerá moje práce se tak v průměru kolem 9 hodin denně (včetně víkendů) odehrává jen na mobilu, tabletu a televizi Samsung, kde aktivně využívám vzájemné sdílení aplikací (v rozdělané práci na mobilu plynule pokračuji na tabletu apod.), rychlý vzájemný přenos obrazu a souborů, atd.

Od Samsungu jsme si tak v průběhu let k naší plné spokojenosti zakoupili do rodiny i do firmy celkem již desítky nových přístrojů, čímž jsme ovšem také my přispěli k tomuto stavu, kdy se ekosystém značky Samsung na českém trhu stal natolik dominantní, že to při špatném manažerském vedení umožňuje stát se arogantním vůči svým zákazníkům 🙄.

A nyní již k našemu konkrétnímu problému:

Rok a třičtvrtě po záruce nám totiž televize Samsung začala při pokusech o zapnutí pískat, s tím že po úvodních pár nutných pokusech to během pár týdnů dospělo až k desítkám (!) zmáčknutí dálkového ovladače, než se televize zapnula. Což se samozřejmě u jakékoliv elektroniky kterékoliv značky stát může, proto jsem zavolal na bezplatnou 👍 infolinku Samsung, jak mi to pomohou vyřešit.

Přestože má Samsung u chytrých televizí možnost dálkové diagnostiky, trošku mne překvapila nabídka, že jen za příjezd technika a diagnostiku zaplatím minimálně 1.400 Kč + doprava, aniž by s sebou technik měl materiál k případné okamžité opravě jednoduššího problému, jako to dělá každý šikovný opravář čehokoliv.

Následná druhá návštěva již s opravou by sice byla bez účtování dopravy, ale práce a materiál by orientačně vyšla cca takto:

  • Jen vypínač + infra: 2 - 3 tisíce Kč
  • Základní deska: 5 - 7 tisíc Kč
  • Obrazovka: 2/3 ceny nové televize

Nejen proto, že můj otec celý život amatérsky opravoval televize, jsem byl nabídkou Samsungu velmi zklamán, i když jsem si díky dlouholeté spolupráci s jinými nadnárodními společnostmi vědom toho, že vysoutěžit vhodnou externí servisní firmu, schopnou zabezpečit služby po celém Česku vůbec není jednoduché a že tomu pak odpovídají i ceny 😥.

V prvním návalu naštvanosti na Samsung 😡 jsem si málem hned koupil televizi jiné značky, což mi však mé racionální já naštěstí hned vymluvilo 😎, také vzhledem k výše uvedené propojenosti všech našich přístrojů Samsung.

Využil jsem tedy služby mého roky věrného služebníka Google 🙏 a zavolal jsem na první telefon soukromého opraváře televizí v naší lokalitě, kterého mi našel. Pán k nám ochotně hned na druhý den přijel, obří televizi si bez jakékoliv zálohy odvezl k sobě na diagnostiku, a již na druhý den zavolal s dobrou zprávou, že závadu nejenže našel, ale už ji i opravil, a kdy že k nám s televizí může přijet 👏.

Nechtělo se mi tomu téměř věřit, ale odvoz televize z našeho obýváku, diagnostika, oprava, náhradní díl a přivezení televize zase až do obýváku vyšlo na neuvěřitelných 920 korun (samozřejmě s dokladem), a to včetně tříměsíční záruky na tuto opravu 👍.

Ochotnému panu opraváři jsem pln radosti dal 500 korun navíc, také proto nezveřejňuji jeho jméno (aby ho někdo nenaháněl, zda to zdanil 🙄), jako to obvykle velmi rád dělám u mnoha tisíc svých příspěvků na Google mapách:

Foto: Jarek Jesenský

Google mapy - počet zhlédnutí mých fotografií nejen u recenzí firem

Co by si z toho všeho mohl (a měl) odnést nejen Samsung, ale v podstatě všechny firmy nabízející svým zákazníkům servis:

  1. Neřešte jen čísla prodejů, ale myslete také na spokojenost svých zákazníků (tento index se dá měřit a porovnávat si ho s ostatními firmami), protože nikdo nemusí růst věčně a konkurence naštěstí nespí.
  2. Porovnávejte si, jak vychází váš (externí) servis s běžným trhem, abyste (přes své partnery) nenabízeli podmínky zcela odtržené od reality.
  3. Samozřejmě že servis velké značky s celorepublikovým pokrytím musí být za vyšší ceny než má místní živnostník, ale neměl by to být pětinásobek!
  4. Samozřejmě že (zejména externí) servis velké značky asi nikdy nebude tak pružný jako místní podnikatel, ale zkuste zapracovat na optimalizaci procesů, aby to nebyl několikanásobek dní, zejména když uživatelé vaše výrobky denně potřebují k práci či k zábavě.
  5. Dbejte na kvalitu a systém svého servisu, tohle všechno ovlivňuje, jak moc loajální zákazníky budete mít. Všichni víme, že je vždy dražší získávat nové zákazníky (akvizice), než si udržovat ty stávající (retence).

A jaké máte zkušenosti s výjezdním servisem u velkých značek elektroniky, u mobilních operátorů, atd. vy? Zajímají mne samozřejmě i pozitivní zkušenosti, protože pokud některá z velkých značek umí servis pružně a za rozumné ceny, pak si jistě zaslouží veřejně pochválit 😊.

P. S.: Když jsem 8 let pracoval v B2B segmentu v telekomunikacích, tak jsem svým zákazníkům, pro které byl vhodný ekosystém značky Apple, samozřejmě doporučil jejich výrobky, můj osobní postoj na to nikdy neměl vliv. Proto není ani sebeméně smyslem tohoto článku řešit spory a názory uživatelů Samsung vs Apple, děkuji všem za pochopení 😊.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz