Hlavní obsah
Nakupování

Alza prodává nefunkční zboží jako funkční, obrala mě o čas i peníze

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Dlouluc (CC BY-SA 4.0 skrze Wikimedia Commons)

Smýšlíme zeleně nebo jen další falešná proklamace Alzy?

Předvánoční nákupy přinášejí mnoho spěchu a tak možnost nakoupit - levně nakoupit - zboží a mít ho k vyzvednutí druhý den zní lákavě. To by ovšem nesměl nákup proběhnout na Alze, která lže a prodává nefunkční zboží jako funkční .

Článek

Jsem rozhořčený z toho, jak jsem byl oklamán společností Alza. Objednal jsem si na jejich webu mixér v kategorii „Zánovní skladem“. V rámci ekologické odpovědnosti mi nevadí, že se jedná o rozbalené zboží, které bylo již použito. Ostatně potřebuju mixér pouze na drcení zeleniny pro pejska, tak rád ušetřím, a ještě radši přispěju k tomu, že se omezí plýtvání. Moje úvaha však byla chybná.

Zboží nikdo nekontroluje

Na webu Alzy je uvedeno, že toto zboží „prošlo důkladnou kontrolou našich odborníků“ a že na něj „se vztahuje záruka v délce 21 měsíců“.

Když mi mixér dorazil, byl jsem zklamaný. Zkusil jsem mixér zapnout, ale nefungoval a pouze vibroval. Byl evidentně nefunkční. Nevím, jak vypadá důkladná kontrola odborníků, ale vzhledem k tomu, že tento mixér nezkusil nikdo ani zapnout, si mohu mnohé domýšlet.

A odpověď podpory?

Sorry zákazníku, je to rozbitý.

Zakúpili ste si zánovní kus, zrejme sa jedna o vadu výrobku. Môžete produkt do 14 dní vrátiť.
Alza podpora

Kup si nový produkt.

Rozumiem a mrzí ma to. Takéto veci sa pri bazárových produktoch môžu stávať. Vždy je lepšie si zakúpiť nový produkt.
Alza podpora

Řešení

Prodej nefunkčního zboží je považován za nekalou obchodní praktiku. Podle § 5 odst. 1 písm. a) zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, je nekalou obchodní praktikou „chování obchodníka, které je v rozporu s dobrými mravy a je způsobilé ovlivnit rozhodování spotřebitele takovým způsobem, který je v jeho neprospěch“.

Pomůže tedy Česká obchodní inspekce. Ostatně to není prvně, co měla Alza s nekalými obchodními praktikami problémy, není to tak dávno, co bez souhlasu zákazníkům do košíku přidávala zboží, za což ji soud potrestal. V Maďarsku pak dostala pokutu dokonce 67 milionů za klamání spotřebitelů při akci Black Friday.

Zbývá však otázka, kde si mám mixér koupit. Kde nakupujete elektro vy? Líbit si praktiky velkopodnikatelů nechat nechci, obzvláště když nejsem jediný na koho to zkouší.

Zdroje

1) Alza se dopouštěla nekalých praktik

2) 67 milionů pro Alzu

3) Nejsem jediný oklamaný

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz