Hlavní obsah

Zděšení čtenářky Zuzany: Moje patnáctiletá dcera si našla o třicet let staršího přítele, zneužívá ji

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Cottonbro studio (Pexels)

Dcera si píše s přítelem (ilustrační foto)

Zuzana už několik týdnů žije ve stálém strachu o dceru Lucii. Když se jí poprvé zmínila o svém příteli, nepřikládala tomu zvláštní význam. Avšak zjistila, že dceřin přítel je o 30 let starší muž, je tohle normální?

Článek

„Když mi to Lucka řekla poprvé, myslela jsem upřímně, že to nerozdýchám. Vždyť ten chlap je o pět let starší než já. Co může vidět na mojí ještě docela malé dceři? Seznámili se prý v kině, kam šla Lucka se svou kamarádkou. Pracuje tam na pokladně. Prý si hezky popovídali, půjčil jí na cestu domů deštník a na vstupenku jí napsal své telefonní číslo. Rozplývala se přede mnou, jak to bylo romantické jako z nějakého filmu…“

První setkání

Zuzana popisuje i první setkání s Markem. Byl to charismatický, ale podivný muž, který na první pohled působil, že se do života její dcery vplížil jako slizký had. Jeho přítomnost byla pro Zuzanu nepříjemná a její intuice jí napovídala, že něco není v pořádku. Marek je ve věku, kdy by mohl být Lucčiným otcem, a Zuzana nemohla přehlédnout fakt, že se její dcera začíná měnit – stává se každým dnem uzavřenější, vzdorovitější a odcizenější.

„Popravdě nevím, kudy kam. Lucka má na očích růžové brýle a je mu bezmezně oddaná. Já mám pocit, že ji ale ovládá a ona ho poslouchá na slovo… Bojím se také, aby ji nezneužíval sexuálně. Je ještě tak mladá, patnáctiletá naivní žabka. Už skutečnost, že takhle starý muž najde zalíbení v tak mladé slečně se mi nezdá v pořádku. Jsem na Lucku sama, její otec se o nás téměř nezajímá, jen platí výživné. Nemůžu jí ho zakázat, ale bojím se, že jí ublíží a vztah s ním, dá-li se to tak vůbec nazvat, jí poznamená na celý život.“

Opakované hádky

Zuzana se rozhodla konat. Pokusila se s Lucií několikrát promluvit, ale pokaždé narazila. Vždy se ošklivě pohádaly a Lucka dokonce tvrdila, že Marek je její životní láska a že nikdo, včetně její matky, nemá právo jí do toho mluvit. „Já chápu, že výběr partnera je její osobní věc. Nevěřím jí však, že je s ním skutečně šťastná. Vždyť ani neví, jak má vypadat pravý vztah. Ten chlap jí klidně může ubližovat a vodit jí jako loutku…“

Zuzana se rozhodla vyhledat i odbornou pomoc. Objednala se na terapii a hledala informace i na internetu. Volala i na krizovou linku, kde jí poradili, jak s dcerou komunikovat, a jak sledovat případné varovné signály zneužívání. Bylo jí doporučeno, aby se snažila s dcerou komunikovat a byla trpělivá. „Upřímně mi přijde, že nemám na výběr. Nezbývá mi nic jiného než Lucku pozorovat a doufat, že jí neubližuje a že to brzo skončí. Jsem si vědoma toho, že když na ní budu tlačit, neřekne mi už vůbec nic. Mám strach, aby s ním pak třeba neutekla nebo tak.“

První mráčky

Zuzana má plné právo se o Lucii obávat. Zhruba před týdnem zažila totiž s Markem první hádku. „Přišla domů ubrečená. Marek se na ni údajně hodně rozzlobil kvůli nějaké maličkosti a vyhrožoval jí, že se s ní rozejde. V tu dobu jsem doufala, že Lucce dojde, že není tak úžasný a třeba si i řekne, že s ním být už nechce. Snažila jsem se jí utěšit a byl to docela hezký večer. Podívaly jsme se na film a po dlouhé době to mezi námi nebylo tak napjaté.“

Zuzanina naděje však hned druhý den vzala za své. Lucka se vrátila ze školy s pugetem a úsměvem od ucha k uchu. „Měla ohromnou radost, že se usmířili. Mně z toho bylo na nic, ale snažila jsem se nedat to na sobě znát. Lucka chce již brzy Marka představit i zbytku rodiny a mám-li být upřímná, je mi to dost proti srsti. Nemyslím si o něm prostě nic dobrého a nechci, aby se kolem mé dcery motal… Přepadají mě i myšlenky, že je třeba pedofil. Jsem snad proto špatná matka?“

Jak byste se v takové situaci zachovali vy? Co byste Zuzaně poradili? Máte podobnou zkušenost? Podělte se s námi v diskuzi pod článkem.

Máte také příběh, který byste s ostatními čtenáři chtěli sdílet? Podělte se s námi o svůj na pribehy.medium@seznam.cz

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz