Článek
Guru části české unschooling scény a odluky školství od státu Zdeňka Šíp Staňková se v souvislosti s varováním před prorusky zaměřenými komunitními školami nechala slyšet, že státní školy také indoktrinují a „indoktrinace je vždy indoktrinace“.
Její prohlášení následně záhadně zmizelo, ale objevili se další přispěvatelé:
… Já bych své dítě do státní základní školy taky nedala … Situace se dále umocňuje zpolitizovanim některých škol zařazovanim LGBT+ komunit do různých druhu výchov plus kladení jasného politického tlaku na výchovu správného proevropskeho občana. … Komunitní školu mám taky. … radila bych sledovat taky něco jiného než jen oficiální televizní verzi. … Proč toho Rusaka Západ neustále provokuje? … Proč si hrajeme na energetické krize na inflace a drahotu? Není to prave ten záměr abychom Rusy všichni nesnaseli vše na ne svalili a tu válku proti nim si obhájili? Já tedy hodnoty aktuální Evropské unie nesdílím. … Prošetřit Majdan odsoudit činy v Odese a potrestat nacisty kteří tam bez skrývání tropili masakry podobne tem které se konaly během 2.sv.v.
Hlavně, že ve státní ZŠ se děti bifluji jen věrohodná fakta. … Třeba původ z opice. že lidstvo bylo na Měsíci. … Naštěstí mé děti státní školu nepoznají. Další věc učitelé, kteří poslušně nutili děti nosit náhubky. … Věda je hlavně o víře, neboť kdo umí vše vědecky vysvětlit. Jaký je pak rozdíl mezi vědcem a kazatelem?
A mě donutila k zamyšlení, nakolik je individuální vzdělávání nejenom realizací žádoucího práva na vlastní vzdělávací cestu, ale také příležitostí pro tichý růst dezinformačních, antispolečenských, nebo přímo ve prospěch cizích nepřátelských mocností pracujících komunit. Budu na to myslet až zase přijde řeč na kompetence, hodnoty, otázku „Jaké hodnoty má naše kurikulum očekávat?“ a jaké podmínky by na individuální vzdělávání měly být kladeny.