Hlavní obsah
Krása a fitness

Měsíčně utratím přes 20 000 za krásu. Manžel to nechápe

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pexels / Pixabay.com / Creative Commons Zero (CC0)

Každá žena se chce líbit, ne každá to však umí. Každá z nás má zároveň trochu jiné představy o tom, co je ochotna pro to udělat. Já jsem z těch, kteří do sebe rádi investují, i přes nepřiměřenou kritiku manžela.

Článek

Když jsme se s manželem poznali, byli jsme mladí. Velmi mladí. Když má člověk za první číslovkou svého věku jedničku, je to snadné být krásný. Je snadné být mladý a netrápit se s neduhy starších lidí.

Jak jsem ale postupně sbírala svíčky na dortu, změnila se i moje vidina sama sebe. Všímala jsem si vrásek, povadlé kůže, jizev od strií, pleť ztrácela svou mladistvou krásu a kůže svou elasticitu. Když se můj věk přehoupl přes 26 let, rozhodla jsem se, že začnu proti stárnutí bojovat. Proč taky ne? Pokud mi pravidelné užívání kosmetiky a procedur pomůže zachovat si mladiství vzhled, proč neinvestovat. Raději to budu dělat teď, než začít v padesáti, až bude pozdě.

Začalo to kadeřnicí a výživovou kulturou pro vlasy. Kosmetička, masérka, nehtové studio. Prostředí, které jsem nevěřila, že někdy v životě navštívím, se stalo mým druhým domovem. Když jsem objevila výhody saunování, bez tohoto komba jsem nedokázala jít na kulturní akci, do restaurace, nebo do divadla. Přišlo mi, že prostě nejsem kompletní, že nedělám vše pro to, abych vypadala ve společnosti přijatelně.

Bohužel, tento můj koníček se nesetkal s pochopením u mého manžela. Prý vyhazuju peníze do vzduchu. Prý jsem krásná i bez „všech těch serepetiček okolo“. Jenže manžel si neuvědomuje, že můj cíl není jen líbit se jemu, ale líbit se hlavně sama sobě. Vždyť nejsem žádná nafouklá barbína, která si píchá botox do zmrazeného úsměvu a cpe si silikon do zadku a hrudníku. Jen o sebe pečuju. Je péče tak strašný hřích?

Péče něco stojí

Nikdy jsem nevěřila tomu, jak těhotenství poškodí ženské tělo. Není to jen nabírání na váze, je to vytahaná kůže, rozestoupené svalstvo, neskutečné jizvy, akné, vypadávání vlasů. Fuj. I když jsem ten největší strašák, povadlé břicho, porazila pravidelným cvičením, moje pleť prostě dostala zabrat. Přehoupla jsem se přes třicítku a já do svého těla musela začít investovat ještě více, což už vyústilo v hádku o rodinný rozpočet. Co mě nemile překvapilo, když jsem po porodu začala o sebe znovu pečovat, zjistila jsem, jak moc všechno zdražilo.

Když začnu od začátku, kadeřnice je asi největší investice. Jistě všechny víte, kolik taková kadeřnice stojí, a proto tam také mnoho žen prostě nechodí. Když vezmu v potaz svoji hustotu a délku vlasů, jsem pro každou kadeřnici noční můra a vždycky dostanu všude přirážku za dlouhé a husté vlasy. Diskriminace, díky.

Když jsem chtěla ze sebe udělat člověka před pohovory do nové práce, volala jsem do kadeřnického studia, které mám poblíž. Účes 4 500 Kč. Prosím? Byla jsem zvyklá zhruba na 2000 korun. Covid, inflace a najednou jsme na více než dvojnásobku? Nakonec jsem řekla, že takové částky nechám opravdu jen na příležitosti jako je oslava, divadlo apod. Tak jsem se s paní dohodla pouze na zastřihnutí konečků. Vlasy mám až k zadku, takže nějaké oživení bude jistě na místě. 1100 kč. To už mě braly mrákoty. Jedenáct stovek za zastřižení konečků? Práce na 30 minut? Znovu jsem jí zopakovala, že chci jenom zastřihnout konečky, ale paní kadeřnice se nenechala odbýt. Totiž, oni stříhají jen na mokro, takže mi musí umýt vlasy. Krásná kombinace, jak vytáhnout ze zákazníka více peněz. „Prostě si musíte nechat umýt hlavu, nebo vás neostříháme.“ S potupným vědomím, že jsem se radši měla vyučit na kadeřnici a mohla jsem si účtovat 2200 korun za hodinu, nechala jsem se ostříhat.

Když jsem už u paní kadeřnice, hned vedle tohoto salonu sídlí moje kosmetička. Nechat si nabarvit a vytrhat obočí je pro mě základ. Vydrží to měsíc a stojí to jen 500 kč. Ovšem každý druhý měsíc absolvuji kompletní kůru. Lifting, hloubkové čištění, anti-age péče, přikládání mořských řas, masáž. Všechna tato kůra pomůže vašemu obočí a očním víčkům se zregenerovat, člověk se tak nemračí a nemá povadlou kůži na čele. Bohužel, hm, bohužel pro manžela, tato kompletní kůra stojí 2000 kč.

Nepůjdu daleko a přeskočím ještě na řasy. Někomu stačí obyčejná řasenka, někomu ta dražší, ale co si budeme nalhávat, od paní kosmetičky jsou řasy plnější, hezčí, delší a hustější. Klasické řasy u nás stojí kolem 1500 kč. Pokud chcete 2D nebo 3D řasy, tak se cena pohybuje až dvěma tisícům. Jakoby dvoutisícovka byla magická hranice za jakýkoliv kosmetický úkon. Co třeba můj muž nedokáže pochopit, my ženy musíme mrkat a spát. Jaksi to neumíme bez toho, takže řasa může vypadnout. Člověk prostě nechce vypadat jako nána, co má půlku oka udělanou a tu druhou ne, proto je třeba vypadlé řasy doplnit. Cena se pohybuje okolo 600 korun.

Pryč s chloupky, hurá na nehty

Málokterá žena chce být před svým manželem jako kaktus, ale nejde jen o manžela. Pokud nejste zrovna hypermoderní woke feministka po vzoru sufražetek, nevyjdete ven jako medvídek. Už vůbec ne, když začíná sezóna sukní.

Pokud se bavíme o jednorázové epilaci, tak ceny se liší podle části těla, kde chcete odstranit chloupky. Třeba okolí rtů stojí zhruba 400 Kč. Tu samou částku dáte taky za bradu. Za podpaží bývá částka 400-800 Kč, což je také částka za lýtka. Pokud chcete celé nohy, připravte si zhruba 1 500 Kč. Brazilská epilace stojí zhruba 600-1400 Kč. Ruce stojí 500 Kč.

Spoustu žen používá pouze jednorázovou žiletku a já se mezi ně notnou dávku svého času řadila. Říkala jsem si: „Absolutně ze sebe nenechám rvát chloupky, bolí to, prostě ne!“ Na druhou stranu, člověk si na to zvykne. První dva zákroky bývají tragické, třetí už je vcelku ok. Vyzkoušela jsem i brazilskou depilaci, a to už si manžel vychvaloval, to už mu najednou peníze nevadily.

Na manikúru a pedikúru chodím vždy společně, člověk ušetří spoustu času. Pokud má žena lámavé nehty, tak rozhodně musí jít do klasického gelu. Nové nanesení, případně prodloužení nehtu, se může v celkové výši vyšplhat zhruba na 950 Kč. Záleží také na zdobení a délce prodloužení. Doplnění po 2-4 týdnech už není tak hrozné. Obyčejné lakování stojí kolem 400 Kč, ale nevydrží tolik jako gelové nehty. Když už něco dělám, dělám to pořádně. Poloviční řešení by nemělo smysl. Pedikúra s nanesením gelu stojí 1200 Kč a samozřejmě se musí doplňovat po čase nehet i zde.

Masáž a relax jako součást péče

Nakonec ještě vyzdvihnu poslední a nejpříjemnější část, a to je masáž. Jestli nějaká žena přemýšlí o masáži, nikdy na ni nebyla a říká si, jestli ji to pomůže, neříkám: „Zajděte si jednou za čas na masáž.“ Ne, říkám: „Choďte tam pravidelně, alespoň měsíčně!“

Za mě je rozhodně nejlepší celotělová. Zaprvé je dlouhá a člověk se stihne dostat do správného mentálního rozpoložení a opravdu začít relaxovat. Masáž, která trvá třicet minut, je k ničemu. Tak tak si to začnete užívat a je konec. Nakonec máte uvolněnou jen část těla a zbytek se cítí být zanedbán. Já si rovnou nechám dělávat i zábaly, takže je trochu dražší, ale 2800 Kč za 90 minut plné slasti stojí za to.

Sauna je taky příjemný oddych, avšak až po hlubším studování jsem zjistila, jak zdravá je pro pleť. Musím uznat, že moje pokožka je mnohem jemnější, hladší a příjemnější na dotek. Ti staří Řekové asi věděli, proč to dělají. Bohužel i ceny saun šly výrazně nahoru, takže pod 200 Kč za hodinu se nedostanete.

Takže suma sumárum, každý měsíc utratím zhruba 10 350 korun v závislosti na tom, jestli musím doplňovat řasy, kolikrát jdu do sauny a jestli dělám hloubkové čištění a co všechno nechám ze sebe depilovat.

Do toho nepočítám různá séra, masky a krémy, které dohromady vyjdou na stejnou částku. Měsíčně jsem v tom tedy za 20 000, ale myslím, že to není úplně nepochopitelné. Nedělám žádné extra věci jako botox nebo různé kryo speciální péče, odstraňování tuků, vyhlazování celulitidy apod. Trh kolem krásny prostě zdražil a pokud žena chce nějak vypadat, musí do sebe investovat.

Není jednoduché být krásná a není to ani levné.

Manžel kroutí hlavou

Jednorázová žiletka za 10 korun, řasenka za 80, levný krém za stovku. Ano, mohla bych měsíčně utratit za „krásu“ do pětistovky, těžko by se tomu ale dalo říkat péče. Co manžel nechápe je, že je to investice do budoucna. Už teď si pochvaluje, že vypadám o deset let mladší. Vidím spoustu svých spolužaček ze střední, že vypadají o 15 let starší. Až nám bude přes 50 let, půjde to teprve vidět. Vidět ten rozdíl, kdo do sebe investoval a kdo na sebe kašle.

Chcete být špinavá cmunda, která si škrábe špínu u zlomených nehtů? Derete si kůži jednorázovým holítkem a vlasy vám barví sousedka? Buďte si. Za pár let můžete však brečet. Pokud se o tělo nestaráte, všechno vám to vrátí. A věřte mi, není hezčí pocit, než když vejdete do místnosti a všichni se za vámi otočí a vy víte, že jste ty peníze dobře vynaložila.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz