Článek
Úzkorozchodné nádraží ve Frýdlantu v Čechách v sobotu 14. a v neděli 15. září ožilo díky lokomotivě T 36.002, která se na úzkých kolejích představila veřejnosti, aby oslavila 20. výročí Spolku Frýdlantské okresní dráhy a 70. životní výročí jeho spoluzakladatele Ladislava Crhy, pro kterého zároveň na úzkorozchodném nádraží uspořádal oslavu jeho syn stejného jména. Po ukončení provozu na úzkorozchodné železnici 13. ledna 1976 se tak její renovované koleje dočkaly provozu lokomotivy po dlouhých 48 letech.
Oba Ladislavové Crhové - otec a syn jsou obdivuhodnými hrdiny a pojmy železnice Frýdlantska. Nejenže stáli u zrodu spolku, ale svůj život zasvětili železnici Frýdlant - Heřmanice, frýdlantské výtopně a aktivní jsou i v boji za obnovení přeshraniční železnice Jindřichovice pod Smrkem - Mirsk. V roce 2004 zakoupili pro spolek lokomotivu s velmi zajímavou historií. Lokomotiva T 36.002 je totiž vzdálenou sestřičkou původní úzkorozchodné motorové lokomotivy T 36.001, která se na „Heřmaničku“ dostala v roce 1948 v rámci poválečných německých restitucí. Tato lokomotiva s motorem Deutz a hydrodynamickým přenosem výkonu, určená převážně pro německou armádu, se ve Frýdlantu moc neohřála, ale tvoří zajímavý díl mozaiky vozového parku zrušené úzkorozchodné železnice Frýdlant - Heřmanice.