Hlavní obsah
Lidé a společnost

Marek Fichtner: Svou ženu jsem poznal během práce u královské rodiny, skončili jsme přídí v pralese

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Jindřich Novotný

Marek Fichtner, šéfkuchař restaurace Červený Jelen, vařil po celém světě, včetně pro královskou rodinu v Saúdské Arábii. V roce 2019 otevřel svou restauraci v centru Prahy.

Článek

Hostem dalšího dílu je Marek Fichtner, šéfkuchař restaurace Červený Jelen. Svoji kariéru zahájil v Německu, kam zamířil krátce po studiích, a poté strávil sedm let jako kuchař na výletních lodích. Mezi jeho nejoblíbenější destinace patřila Jižní Amerika, a postupně se vypracoval až na šéfkuchaře vlajkové lodi. V roce 2004 se rozhodl změnit směr a odešel do Saúdské Arábie, kde vařil v hotelu královské rodiny a připravoval menu pro 4 000 hostů. Diváci ho mohou znát i z role porotce v soutěži MasterChef. V roce 2019 otevřel v centru Prahy vlastní restauraci Červený Jelen, která nabízí jedinečný prostor a kapacitu 700 míst.

Po první velké zkušenosti v Německu jste vyměnil pevnou kuchyni za kuchyni na lodi. Byla to velká výzva, předpokládám?

Byla to obrovská výzva. Hned první cesta vedla do Grónska. Nebylo to tak, že bych nejdříve objel Polsko a vrátil se domů. Byla to pořádná štreka. Všechno bylo jiné – změna prostředí, kuchyně, která se houpala, spousta Asiatů v kuchyni, se kterými jsem se do té doby nesetkal. Navíc jsem zažil velké bouře, kdy jsem chtěl okamžitě vystoupit na nejbližší pevnině a odletět domů. Nakonec z toho bylo sedm let na moři.

Co se ve vás zlomilo, že jste nakonec na lodi zůstal?

Touha po poznání byla větší než strach. Chtěl jsem hrozně poznat svět. Destinace, které následovaly, jsem chtěl vidět, a to mi nedovolilo z lodi utéct. Na lodi máte i půldenní volno, kdy se můžete někam podívat a poznat místní prostředí. Dodnes velmi rád vzpomínám na Jižní Ameriku, protože ten kontinent mám velmi rád. Když jsem viděl na mapě, že se budeme plavit po Amazonce, vůbec jsem si nedokázal představit, jak po ní loď popluje. A pak jsme zjistili, že už dva dny plujeme po Amazonce, a ne po otevřeném moři. Vzpomínám si na situaci, kdy kapitán trochu nevytočil zatáčku a skončili jsme přídí v pralese. Čekali jsme hodiny na záchranu. To jsou momenty, na které rád vzpomínám. Loď mi neuvěřitelně dala. Nastoupil jsem tam jako pomocný kuchař a odcházel jsem jako šéfkuchař vlajkové lodě.

A co následovalo po lodi?

Tenkrát to bylo tak, že když končíte na lodi, odjíždíte domů s podepsanou smlouvou na další plavbu. Já jsem ji na stole měl, ale věděl jsem, že je čas s tím skončit a posunout se dál. Bylo to obrovské rozhodnutí. Měl jsem čtrnáct dní volna, trávil jsem je doma v Adršpachu, a v hlavě mi šrotovalo, co budu dělat dál. Nakonec jsem jim zavolal, že už se na loď nevrátím, i když jsem nevěděl, co bude dál. Rozhodil jsem sítě a dostal nabídku v Saúdské Arábii, kterou jsem přijal. Šel jsem z jednoho extrému do druhého. Přestěhoval jsem se do hlavního města a pracoval v hotelu, který patří královské rodině. Primárně jsem vařil pro královskou rodinu a pro velvyslanectví. V Saúdské Arábii jsem se také setkal se svou budoucí ženou.

Celý díl zde: https://youtu.be/ZKvx9hfNDgE

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz