Článek
Naším druhým hostem v O.N.CASTu byl Tomáš Mrština. Kluk, který svůj život zasvětil hudbě ve všech směrech. Muzikant, zpěvák, ale i ředitel hudebního festivalu ZA POKLADY BROUMOVSKA.
Tom byl vždy mým dobrým kamarádem, jelikož se známe z doby, kdy jsem ještě chodil na nižší gymnázium, z doby, kdy jsme společně volnočasově tančili společenské tance. Taneční parket jsme společně sdíleli přibližně jeden rok. Poté se naše cesty rozešly. Já s tancem pokračoval a Tomáš se dal na plnohodnotnou kariéru muzikanta.
Dál jsme se potkávali na různých společenských akcích, kde Tomáš hrál a já s partnerkou tančili. Nikdo z mých přátel nám tolikrát neřekl, že nám ten jive jde a že je vidět zlepšení jako Tom.
Kapela, kterou si pamatuju jako první, ve které hrál, byla ta z našeho gymnázia s anglicko-českým názvem Wajnot? A proč ne, tehdy názvy těchto typů byly v módě. Kapela složená z pěti gymnazistů.
Druhé Tomovo angažmá si pamatuju po jeho odchodu do Prahy na vysokou školu. Kapela Metalcraft, se kterou Tomáš vydává i své první album Cannonball. Tahle dělová koule byl podnět, který Toma podle mě na sto procent utvrdil v tom, že tohle je smysl jeho života.
Mimo hraní v Metalcraftu a studování VŠ, dělal Tomáš kvůli přivýdělku práci divadelního technika. Práce je to zajímavá, náročná, a proto to bylo jedno ze stěžejních témat našeho podcastu.
Mezi jeho velké úspěchy, kdy bylo opravdu vidět, že je Tom sám na sebe pyšný, bylo hraní s Alešem Brichtou 25.července 2022 .
Jak se říká, všechno zlé je pro něco dobré, a proto i přes jakési neshody v Metalcraftu dovedli Toma k postu výkonného ředitele hudebního festivalu ZA POKLADY BROUMOVSKA. Tomáš tehdy musel odložit rockovou hudbu, jelikož se mu hudební život změnil o 180 stupňů, kdy z rocku přešel na vážnou hudbu.
Před rozhovorem
Před rozhovorem se vlastně nedělo nic netradičního. Viděli jsme se tehdy s Tomem po dlouhé době, jelikož jsme byli oba v různých městech na školách. Řekli jsme si novinky, pokecali o životě a šli se v klidu připravit na rozhovor.
Kousek z rozhovoru
Co obnáší tvoje práce divadelního technika? Jak je to časově náročné? - Jindra
Tak začalo to celé tím, že mi jeden kamarád zavolal, jestli nechci jít dělat správce do divadla. Moje první otázka byla právě, jak časově je to náročné, protože budu ještě minimálně rok studovat. Nakonec to dopadlo tak, že nejsem správce, ale divadelní technik. Obnáší to skoro všechno. Občas stěhuješ židle, protože je to potřeba, jindy vytváříš kulisy, učíš se scénář, protože děláš přestavby scén. - Tom
Jaká představení už máš za sebou? - Jindra
Já jsem hlavně dělal na muzikálu Robinsona Crusoa a na opeře Rusalka. Jezdíme i na letní scény, kdy se to celé naloží do auta, tam se to postaví, odehraje, sbalí a jedeme zase do Prahy. Je to hrozně náročná práce, ale hezká. Já jsem vždycky chtěl být muzikant, vydělávat si hudbou, ale teď jsem to zobecnil, že vlastně dokud budu dělat něco s kulturou, tak budu šťastnej. - Tom
Celý rozhovor si pusťte u nás na YouTube.
Po rozhovoru
Ani po rozhovoru se moje vztahy s Tomem nijak nezměnily. Jsme stále (troufnu si říct) velmi dobří přátelé. Rád si s Tomem zajdu na kávu, pivo, kde pokecáme o novinkách v životě. Velice mě těší, že se snad rozvine i společná profesní kariéra, jelikož mi snad bude umožněno moderovat jednu z akcí pořádanou právě Tomášem.
Mám velikou radost z toho, kde je Tom dnes. Je to přesně ten typ kamaráda, který Vám řekne velmi nekorektní vtip u piva, ale zároveň vytvoří profesionalitu a pohodu na pracovišti.
Tome, drž se kámo!