Článek
„Proč jste se neosprchoval, pane? Koupelny jsou přece na všech letištích!!!“
„Nejsou na všech letištích, milé dámy. A pokud ano, na některých terminálech jsou komplikovaně přístupné. Ale abych se zbytečně nevymlouval: jsem prostě čuně!!!“ To je totiž pointou mého minulého písání, aby věděli.
...
V obou příspěvcích píšu spíš o jistém návodu, nebo varování, pro občany cestovatele, kteří často využívají služeb aerolinek. V mém případě se jednalo o British Airways a Cebu Pacific, zakoupené on line přes internet. S první jmenovanou jsem letěl z Vídně do Londýna a Hongkongu. Druhá letecká společnost je filipínská. S ní jsem letěl z Hongkongu do Clarku na Filipíny. Nebýt lapálie s covidem, letěl bych zrcadlovitě a bez problémů zpět do Vídně. A teď přijde pointa: Cebu Pacific mi vrátili platbu v plné výši za nepoužitou zpáteční letenku a proplatili mi jako odškodné i let, který jsem už proletěl.
...
Žádal jsem o totéž u British Airways, respektive jen o alikvotní částku zpátečky z Hongkongu do Londýna, nejdřív přes jakýsi komunikační kanál na jejich webu. Aby to nebylo tak neosobní, komunikační robot se mi představil jako Roger. A jak mi může pomoct? Na mé otázky odpovídal úplné pitomosti, s mou kauzou nikterak nesouvisející. Napsal jsem tedy na reklamace. Vysvětlil jsem, co se stalo, vypíchnul jsem argument, že HKG/AP bylo z důvodu pandemie pro Filipíny zavřené, a požádal o refundaci. Nebo třeba (stačí!) jen o 50% platby. Nevím, jestli mou poštu opět vyhodnocoval počítač, nebo člověk, ale dostal jsem odpověď:
„Vážený kliente, jelikož jste v daný termín nenastoupil do spoje naší společnosti, váš nárok na vrácení peněz tímto zaniká. Těšíme se, že i v budoucnu znovu využijete našich služeb. S pozdravem BA.“
Kocourkov? Jak se asi řekne anglicky Kocourkov? Cat Village? Nebo Cat Town? Nevím, ve slovnících, co mám, jsem výraz nenašel. Ani překladač v mém notesu překlad neznal. Možná mi poradí moji laskaví čtenáři…
Nenechal jsem se ale odradit a napsal jsem tedy znovu, podrobněji. Tentokrát, pro změnu, už nepřišla odpověď žádná…
...
A jaké z toho plyne poučení? No? Kdo to ví? Ano, správně, nikdy nechtějte slevu zadarmo, jako učitel Lomcovák v povídce pánů Šimka & Grossmanna. Třetinová sleva z původních letenek, se mi o třetinu navýšila koupí nové letenky jednosměrné. Od té doby, poučen neseriózností i takového giganta, jako jsou britské aerolinky, si kupuji letenku u jedné z našich nejznámějších prověřených cestovek. A i když to vůbec není levné, nechávám si ji vždycky pojistit, abych nemusel u Cat Village/Town poptávat slevu zadarmo!