Hlavní obsah
Zdraví

Astma a jeho domácí léčba aneb Nečekané výhody šlapací čtyřkolky

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Jiří May

Přestávka v léčebné kůře

Moderní úprava babské rady. Vyplácí se naslouchat zkušenostem našich prarodičů. Babička se určitě nezlobí, že jsem si její radu drobně poupravil.

Článek

Syn má astma. Nijak těžké, ale má. Při větší námaze, stresu, nebo delším smíchu sípá a kašle. Během vyšetření našli i nějaké alergie. Astmatu a alergií znalá matka situaci brala vážně. Nakoupila veškeré náležitosti a chovala se velmi odpovědně. Já, který vše léčí česnekem a Lesanou, jsem se zhrozil nad hromadou nakoupených pomůcek. To bude muset kluk chodit všude s batohem, ne? Za několik týdnů jsme dorazili k babičce. Bydlí nedaleko Mariánských Lázní, kde naleznete mnoho zábavy pro děti i dospělé. Babička s despektem obhlédla hromadu pomůcek a povídá: „Vem kluka do Kynžvartu. Tam to rozdejchá“.

Foto: Jiří May

Vyhlídka

Lázně Kynžvart

Nedaleko Mariánských Lázní leží obec Lázně Kynžvart, kde léčí mnoho druhů plicních onemocnění. Místní to ví a náležitě toho využívají. V padesátých letech babička vodila mého strýce, coby astmatika, po lesích v okolí Kynžvartu a užívali čerstvý vzduch. Po několika letech astma ustoupilo. Strýc tam v osmdesátých letech vodil svého astmatického syna. Výsledek stejný. V roce 2014 jsem následoval jejich příkladu. Syny jsem tam brával na celý den a zlepšení se dostavilo. Pro kluky to však časem byla nuda. Klacky, domečky i buřtíky se časem omrzí. Tak jsem jim léčebnou kůru vytunil.

Šlapací, dvousedadlová čtyřkolka

Několik týdnů jsem hledal po internetu a nakonec našel. Super šlapací čtyřkolka. Velká kola, bytelný rám. Nic lehčeného. Má 35 kg. S kluky kolem 80 kg. Lehký převod zajišťoval relativně snadný chod. Kvalitní ruční brzda zase bezpečné zastavení. Příjem čerstvého vzduchu se šlapáním znásobí, nohy synů zesílí a večer bude od rarachů klid. To byla má idea.

Výprava

Naložit ten velký krám do osobního auta prostě nešlo! Musel bych ho rozebrat a na místě složit. Čtyřkolku jsem dával dohromady 2 hodiny. Doma. S nářadím! V lese by mě kleplo! Nakonec jsem na střechu umístil příčníky a na ně dorval čtyřkolku. Uf! Syna, při mém snažení, ze smíchu chytil astmatický záchvat. Potvora jedna poťouchlá. Vyrazili jsme na Vysoké sedlo a tam zaparkovali. Je to 904 m nad mořem, nikde nikdo, krásný les a prima Vlnitá cesta. Vede do osady Kladská, kde je skvělá naučná stezka, kterou jsme projeli také. Zpátky přes Lysinu a pohodová Hřebenová cesta. Celkem asi 15 km okruh. Kluci měli šlapat a já za nimi pomalu jít. Šlapali. Ale jen po rovině a trochu z kopce. Táta klusal. Do kopce jsem jim dělal motor já, takže večer byl pokoj od tatínka. Celé prázdniny jsme jezdili po okolí a opravdu byl účinek násobný. Synovo astma téměř vymizelo a já měl nohy jako Herkules.

Foto: Jiří May

Svačina

Do Mariánek

Jako škudlil jsem ocenil, že kluci chtějí jezdit na čtyřkolce i do Mariánek. Ušetřím na benzínu a ještě si zasportují. Pravidelně navštěvujeme park Prelát. Ideální pro děti všeho věku. Doneste si jídlo na celý den, vypusťte děti a 10 hodin mají co dělat. Pití není třeba. Je tam přírodní pramen. Pokud nejste přírodní typ, zkuste přes lázeňské parky dojít až na kolonádu, kde určitě pořídíte dortík i za 300 Kč.

Foto: Jiří May

Vhodná i do města

Co dodat?

Dost často nalézám články, kde by se seniorům omezilo pomalu i dýchání. Moje matka je ročník 1940, doktorka filozofie, přednášela, psala hornické sborníky, má ráda Babiše, kouká na turecké telenovely a nemá chytrý telefon. Někdy bych jí přetrhnul jako hada! Je mé 4 dítě. Nicméně jí naslouchám, neomezuji! Díky ní a babičce jsem u syna dostal pod kontrolu ADHD, astma a alergie. Zkuste občas naslouchat babičkám, či dědečkům a možná vaše dítě nebude muset nosit batoh léků na zádech.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz